-
Ocena brak
strategia przywództwa kosztowego
Ogólna strategia konkurencji, polegająca na działaniu przedsiębiorstwa jakoproducenta lub sprzedawcy przy niskich kosztach całkowitych. Stosowanie tej s.wymaga takiej alokacji i realokacji zasobów, aby uzyskać największą produktyw-ność ich wykorzystania w sferze działań operacyjnych (produkcji...
-
Ocena brak
strategia rozwoju produktu
Strategia rozwoju przedsiębiorstwa polegająca na wprowadzaniu nowych p.na dotychczasowy rynek zbytu. Może to być produkt wchodzący w miejscetakiego, który wszedł już w fazę schyłkową swego cyklu życia (—> cykl życiaproduktu) lub produkt poszerzający dotychczasowy zakres asortymen-towy oferty. S.r.p...
-
Ocena brak
STRATEGIA ROZWOJU RYNKU
Strategia rozwoju przedsiębiorstwa polegająca na pozyskiwaniu dla dotych-czasowych produktów nowych r. zbytu. Może to się odbywać przez: 1) wprowa-dzenie produktu na nowy obszar geograficzny, 2) stworzenie tzw. r. dodatkowego,z czym wiąże się znalezienie nowych zastosowań dotychczasowego produktu lub3)...
-
Ocena brak
STRATEGIA MARKI
Decyzje, środki i sposoby osiągania celów stawianych m. W szerokim ujęciuobejmuje: uzasadnienie „markowania", sponsorowanie m. (—> marka produ-centa, -> marka pośrednika, -> marka mieszana), ustalenie nazw i symboli m.(—» marka indywidualna, —> marka rodzinna, —» marka łączona) oraz stra-tegie m. w wąskim...
-
Ocena brak
strategia preferencji
Strategia oddziaływania na nabywców głównie poprzez wysoką jakość i do-stosowanie oferty do p. nabywców. Jest adresowana do tzw. —> nabywcówmarkowych, a więc osób przywiązujących dużą wagę do opinii, jaką cieszy sięmarka produktu lub firma. Tego rodzaju s. wymaga długotrwałego i kosztownegobudowania...
-
Ocena brak
Strategia me too
Strategia formowania programu asortymentowego polegająca na wprowadzaniupseudonowości naśladujących obce produkty, które już zostały zaakceptowaneprzez rynek, lub na przejmowaniu z innych branż szczególnych cech produktów,dzięki którym zdobyły one uznanie rynkowe (np. papierosy „lights"...
-
Ocena brak
STRATEGIA COMMODITY
Strategia marketingowa zmierzająca do uzyskania dużego —> udziału w rynkupoprzez —> konkurencję cenową i oferowanie szerokim kręgom nabywcówmasowo wytwarzanych, standardowych produktów, dostosowanych do potrzebprzeciętnego nabywcy.
-
Ocena brak
Strategia produktu
Formułowanie długofalowych celów i koncepcji działań dotyczących —> produktuna podstawie przewidywania zmian oczekiwanych w otoczeniu organizacji. S.p.obejmuje zasady: kształtowania struktury p., —> asortymentu produktu, kształ-towania i wprowadzania na rynek —> nowych produktów, —> cyklu życia...
-
Ocena brak
strategia naśladowcy
Jeden z typowych wariantów strategii konkurencji dotyczący przedsiębiorstwzajmujących dalszą pozycję na danym rynku i nie dysponujących zasobamipozwalającymi na podjęcie skutecznej walki z bezpośrednim konkurentem. N.,imitując postępowanie lidera w pełnym lub tylko ograniczonym zakresieobsługiwanego...
-
Ocena brak
STRATEGIA DYSTRYBUCJI
Formułowanie długofalowych celów i koncepcji działań dotyczących dystrybucjina podstawie przewidywania zmian oczekiwanych w otoczeniu przedsiębiorstwa.S.d. określa zasady współdziałania firmy z partnerami uczestniczącymi w roz-mieszczaniu jej produktów na rynku i oferowaniu ich do sprzedaży. Wyróżnia...