Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Strefowa cena dostawy

    Cena dostawy płacona przez nabywców (odbiorców) towaru w jednakowejwysokości w ramach określonej strefy geograficznej. Najczęściej stosuje sięsystem wielostrefowy o zróżnicowanych c: im dalej położona strefa, tym wyższac. w niej obowiązuje.

     

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /280

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    STRATEGIA ZRÓŻNICOWANIA

    Strategia konkurencji polegająca na dążeniu do pozytywnego, jakościowegowyróżnienia własnej oferty spośród ofert konkurentów. Służy temu przedewszystkim kształtowanie specyficznych cech produktów przy uwzględnieniuzróżnicowanych preferencji nabywców, które w skrajnym przypadku prowadzi dopozycji...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /561

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Struktura cen

    Ogół relacji między c. produktów oferowanych przez danego sprzedawcę.U podstaw kształtowania s.c. leżą współzależności po stronie zbytu i/lub kosztówprodukcji (sprzedaży). Powodują one, że c. maksymalizująca zysk ze sprzedażyproduktu nie może być ustalana w oderwaniu od c. pozostałych produktów...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /872

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    STRATEGICZNA JEDNOSTKA BIZNESU

    Organizacyjnie wyodrębniona część przedsiębiorstwa, względnie jednorodnaz punktu widzenia wymagań efektywnego zarządzania marketingowego. Głów-nymi kryteriami wyodrębnienia s.j.b. są: rodzaj zaspokajanych potrzeb, typklientów, alternatywne technologie. Do charakterystycznych cech s.j.b. zaliczasię: 1)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /595

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    struktura konsumpcji

    Wzajemne relacje między elementami systemu k. System k. składa się z trzechpodsystemów: 1) przedmiotowego, 2) podmiotowego i 3) kształtowania k.

    Głównym kryterium podziału przedmiotowego podsystemu k. są —> potrze-by ludzkie, a zwłaszcza ich charakter i hierarchia. Podsystem ten dzieli sięna: k...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /1 286

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    strategie cen

    Działania przedsiębiorstw, w których wykorzystuje się instrument c. jako środekosiągania celów rynkowych. Działania te muszą być zintegrowane z s. w zakresiepozostałych instrumentów marketingu-mix. S.c. stosowane przez przedsiębior-stwo wynikają z określonych sytuacji na —> rynku, np. pozycji danych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /1 192

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    strategie dystrybucji usług

    Działania przedsiębiorstw usługowych, w których wykorzystuje się instrument—> dystrybucji jako środek osiągania celów rynkowych. Działania te muszą byćzintegrowane z s. w zakresie pozostałych instrumentów marketingu-mix. O wybo-rze s.d. decydują: charakter potrzeb w zakresie u., częstotliwość...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /1 843

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    STRATEGIA RZUCAJĄCEGO WYZWANIE

    Jeden z typowych wariantów strategii konkurencji dotyczący przedsiębiorstwzajmujących drugą lub dalszą pozycję na danym rynku i przyjmujących jako celstrategiczny zdobycie przywództwa rynkowego lub poprawienie dotychczasowejpozycji kosztem danego konkurenta. Podstawowym warunkiem skuteczności tejs. jest...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /528

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    STRATEGIA SEGMENTACJI RYNKU

    Strategia marketingowa mająca na celu zwiększenie skuteczności działań rynko-wych dzięki dostosowaniu kompozycji instrumentów marketingowych do prefe-rencji poszczególnych, względnie jednorodnych grup nabywców występującychna danym rynku (—> segmentacja rynku). W zależności od liczby segmentów, doktórych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /482

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategia przyciągania

    Rodzaj strategii promocyjnej, zmierzającej do wytworzenia i ciągłego pod-trzymywania dużego popytu finalnego poprzez adresowanie instrumentówpromocji do finalnych nabywców. Popyt stworzony dzięki s.p. wywołuje efekt„przyciągania" (ang. pulling) produktu od konsumenta do kolejnych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /333

    praca w formacie txt

Do góry