Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    WDRAŻANIE POLITYKI CEN

    Ogół decyzji dotyczących szczegółowych sposobów postępowania w ramachobranego —> kierunku polityki cen. Sprzedawca ustala w szczególności, czybędzie stosował —> cenę zwyczajową, czy —> cenę zmienną lub ich kombinacje.Zakładając stosowanie c. zmiennych, sprzedawca określa z kolei zasady dokony-wania...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /1 196

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    uzanse giełdowe

    Normy i zasady określone regulaminem —> giełdy, ściśle wg których odbywa się—> handel giełdowy. U.g. obowiązują wszystkich —> uczestników giełdy, przez coułatwiają obrót giełdowy, a także wprowadzają elementy stabilizacji, ciągłości

    1 pewności. Formalizują one funkcjonowanie g. w...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /580

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uwarunkowania konsumpcji

    Determinanty polityczne, gospodarcze i społeczne określające poziom i strukturęspożycia w okresach krótkich, średnich i długich. Determinanty te możnapodzielić na trzy grupy: 1) u. ustrojowe, 2) u. związane ze strukturą gospodarkii 3) polityka gospodarcza i społeczna. U. ustrojowe obejmują zbiór...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /2 231

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    uniwersalny kod produktu

    System oznaczania towarów składający się z dwunastu cyfr, stosowany w USA.Każda liczba k. jest tworzona przez dwa czarne pasemka i dwie jasne przegrody.System składa się z siedmiu modułów, tj. jasnych i ciemnych linii tej samejszerokości. Oznaczenie kodowe jest podzielone na strony lewą i prawą...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /709

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Usługi

    Działalność dostarczająca określonych korzyści, które nie są koniecznie związaneze sprzedażą dóbr materialnych lub innych u. (ujęcie marketingowe wg AMA— American Marketing Association). Do wytwarzania u. mogą, lecz nie muszą,być wykorzystywane dobra materialne, jednak w sytuacji, gdy są one...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /2 044

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UCZESTNICY GIEŁDY

    Grupa osób warunkowo zaangażowanych w prace —> giełdy. Podobnie jakczłonkowie g., —> maklerzy oraz goście, u.g. wchodzą w skład podmiotów rynkugiełdowego. Mają prawo zawierania transakcji giełdowych, ale nie korzystają zezniżek przysługujących członkom g. Biorą oni udział w zebraniach g., lecz...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /849

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    transakcja terminowa

    Rodzaj t. giełdowej, w której strony, ustalając przewidywaną cenę w danymterminie, spodziewają się określonych korzyści. Kupujący oczekuje, że w momen-cie finalizowania t. cena będzie wyższa niż przewidziana w kontrakcie, sprzedają-cy zaś oczekuje ceny niższej. W chwili finalizowania t. jedna lub...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /436

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    umowa kupna-sprzedaży

    Zgodne oświadczenie woli dwóch lub więcej osób (kontrahentów) zmierzającychdo ustanowienia, zmiany lub zniesienia określonego przez strony stosunkuprawnego. U.k.-s. jest szczególną odmianą u. dwustronnie zobowiązujących,w których świadczenie jednej strony zobowiązuje drugą do ekwiwalentnegoświadczenia...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /440

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    transakcja zabezpieczająca

    Rodzaj t. giełdowej, która polega na powiązaniu —» transakcji rzeczywistej z t.typu spekulacyjnego. T.z. występuje wówczas, gdy nabywca (sprzedawca) towaruprzypuszcza, że kupi (sprzeda) go dopiero po pewnym czasie. W celu zabez-pieczenia się przed ewentualną zmianą cen danego towaru, co mogłoby...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /582

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    unikatowa propozycja sprzedażowa

    Zbiór niezbędnych obietnic, które pozwalają uznać przekaz reklamowy zaatrakcyjny i oryginalny. W praktyce uważa się, że u.p.s. zawiera reklama, któraoferuje wyraźnie określone korzyści, jest wyjątkowa (proponuje produkt nieoferowany przez konkurencję) i zachęca do zakupu. 

     

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /319

    praca w formacie txt

Do góry