-
Ocena brak
Normalizacja a normowanie
Czym w istocie jest normalizacja? Terminem normalizacja określa się opracowywanie i wprowadzanie ujednoliconych wzorców, norm - zwłaszcza technicznych, dotyczących właściwości znormalizowanego przedmiotu. Obecnie stosowana w normalizacji terminologia dotyczy zazwyczaj produktów, procesów i...
-
Ocena brak
Towaroznawstwo w świecie i w Polsce
Towaroznawstwo jako nauka stara się nie tylko nadążać, ale i współtworzyć postęp we wszystkich dziedzinach związanych z towarami i gospodarką towarową. Ma to miejsce m.in. w dziedzinie analiz jakości towarów poprzez wdrażanie i doskonalenie metod analizy instrumentalnej, w dziedzinie kodowania...
-
Ocena brak
Dokumenty normatywne
Dokument normatywny to dokument ustalający zasady, wytyczne lub charakterystyki odnoszące się do różnych rodzajów działalności lub ich wyników.
Polska Norma PN-N-02000:1994 Podstawy działalności normalizacyjnej. Normalizacja i dziedziny związane. Terminologia podaje ujednolicone w skali międzynarodowej...
-
Ocena brak
Towar jako przedmiot produkcji, handlu i konsumpcji
W towaroznawstwie pojęcie towar już z samej nazwy jest pojęciem podstawowym. Określa ono zarówno przedmiot badań naukowych, jak i przedmiot naliczania.
Rozwój społecznego podziału pracy doprowadził do wykształcenia się gospodarki towarowo-pieniężnej, w której wytwory pracy przyjmują społeczną...
-
Ocena brak
Istota i zakres towaroznawstwa
Nauka i wiedza o towarach, rozwijana i wykładana w ramach dyscypliny towaroznawstwo, stanowi istotny element w wykształceniu ekonomisty.
Towaroznawstwo, jak to wynika z nazwy dyscypliny, polega na dogłębnym znawstwie, czyli znajomości towarów, a więc tego rodzaju dóbr, które są ogólnie dostępne na rynku i...
-
Ocena brak
LOBBING - LOBBYŚCI I ADRESACI LOBBINGU
Działalność lobbystyczna może być prowadzona przez osoby, grupy, organizacje i instytucje.
Zasadniczym celem lobbingu jest osiągnięcie pożądanego wpływu na najważniejsze decyzje państwowe, zwłaszczalegislacyjne i administracyjne dotyczące funkcjonowania polityki i gospodarki. Takie cele wyznaczają...
-
Ocena brak
LOBBING - METODY WYKORZYSTYWANE W LOBBINGU
Spotkania indywidualne
Zazwyczaj lobbysta spotyka się z posłem, ministrem, urzędnikiem rządowym, z wybranym prominenckim politykiem.W trakcie spotkań lobbysta dostarcza ważnych informacji, przedstawia własne stanowisko i argumenty za nimprzemawiające. Przed spotkaniem każdy lobbysta musi dokładnie...
-
Ocena brak
ORGANIZACYJNE ASPEKTY DZIAŁAŃ PUBLIC RELATIONS - SŁUŻBY PUBLIC RELATIONS W FIRMIE
Public relations to nie tylko ludzie, którzy są obiektem działań, ale również ci, którzy te działania planują i przeprowadzają.Muszą oni posiadać wiele określonych cech, które pozwalają w jak najlepszy sposób realizować postawioneprzed nimi zadania.
Wymagana wobec specjalisty public...
-
Ocena brak
TARGI JAKO NARZĘDZIE PUBLIC RELATIONS - SKUTECZNOŚĆ TARGÓW
Udział w targach wiąże się z bardzo wysokimi kosztami, dlatego musi być skuteczny. Okazuje się jednak, żeponiesione koszty zwracają się, a udana prezentacja na targach daje wymierne korzyści.
Skuteczność imprez targowych potwierdzają wyniki badań, według których targi mogą osiągnąć bardzo...
-
Ocena brak
ORGANIZACYJNE ASPEKTY DZIAŁAŃ PUBLIC RELATIONS - WYKORZYSTANIE BADAŃ RYNKOWYCH W PUBLIC RELATIONS
Badanie opinii publicznej ma na celu zdobycie informacji, jaki wizerunek organizacja posiada w danym momencie.Służą temu narzędzia badań marketingowych - ba dania ilościowe i jakościowe. Przeprowadzenie badań lepiej jest zlecićsocjologom lub wyspecjalizowanym agencjom badawczym, gdyż koszty organizowania...