Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Wstrząs podażowy

    Charakterystyka

    Wstrząs podażowy (szok cenowy) przerzuca gospodarkę na inny poziom ceny. Istota szoku cenowego, czyli nagłej zmiany ogólnego poziomu cen, wiąże się z faktem, iż zmiana jednego, ale za to bardzo istotnego składnika - kosztotwórczego, pociąga za sobą znaczącą zmianę innych komponentów...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.10.2011 Znaków /1 995

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wstrząs podażowy

    Charakterystyka

    Wstrząs podażowy (szok cenowy) przerzuca gospodarkę na inny poziom ceny. Istota szoku cenowego, czyli nagłej zmiany ogólnego poziomu cen, wiąże się z faktem, iż zmiana jednego, ale za to bardzo istotnego składnika - kosztotwórczego, pociąga za sobą znaczącą zmianę innych komponentów...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.10.2011 Znaków /1 995

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zakładowy plan kont

    Charakterystyka

    Zakładowy Plan Kont (ZPK) jest planem kont opracowanym dla konkretnego podmiotu gospodarczego, uwzględniający specyfikę jego działalności, organizacji oraz potrzeb informacyjnych użytkowników.

    Plan kont tworzy usystematyzowany wykaz nazw i symboli numerycznych kont służących w jednostce...

    Ocena / Przedmiot / Rachunkowość

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.10.2011 Znaków /4 553

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opcja CALL

    Charakterystyka

    Opcja call ( opcja kupna ) - jest to umowa zawierana pomiędzy dwoma stronami, która daje jej nabywcy prawo zakupu określonych instrumentów bazowych po ustalonej cenie i w określonym terminie bądź w okresie go poprzedzającym.

    Opcja kupna najczęściej wystawiana jest maksymalnie na okres od...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.10.2011 Znaków /485

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proces opracowania i realizacji budżetu

    Cele procesu

    1.Tworzenie budżetów poszczególnych działów przedsiębiorstwa.

    2.Kontrola wykonania budżetu.

    3.Korekcja powstałych odchyleń.

    Cele ulepszenia procesu tworzenia budżetu

    1. Obniżenie kosztów operacyjnych poszczególnych działów o około 10% do 2010 roku.

    2 Skrócenie czasu tworzenia...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.10.2011 Znaków /12 033

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Marketing wewnętrzny

    Charakterystyka

    Marketing wewnętrzny opiera się na założeniu, że w każdej organizacji istnieje wewnętrzny rynek, na którym tradycyjną rolę klientów odgrywają pracownicy. Rynek taki poddawany jest szeroko zakrojonym badaniom, a także oddziaływaniu marketingowemu, służącemu realizacji taktycznych i...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.10.2011 Znaków /1 959

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Spółdzielnia

    Charakterystyka

    Spółdzielnia jest dobrowolnym zrzeszeniem nieograniczonej liczby osób, o zmiennym składzie osobowym i zmiennym funduszu udziałowym, które w interesie swoich członków prowadzi wspólną działalność gospodarczą. Spółdzielnia może prowadzić działalność społeczną i...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.10.2011 Znaków /2 539

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gospodarstwo domowe

    Charakterystyka

    Ludzie są uczestnikami procesów gospodarczych takich jak: produkcja, podział, wymiana oraz konsumpcja. Tworzą oni w ten sposób podmioty gospodarcze, między którymi występują różne powiązania.

    Do podstawowych podmiotów gospodarczych należą: przedsiębiorstwa, gospodarstwa...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.10.2011 Znaków /2 940

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Fuzja

    Charakterystyka

    Fuzja stanowi dobrowolne połączenie majątku dwóch lub kilku przedsiębiorstw w jeden organizm, które zakładają, że w wyniku połączenia ich sytuacja się polepszy.

    Jest formą współpracy między potencjalnymi konkurentami, dostawcami, producentami i klientami, którzy zdecydowali się...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.10.2011 Znaków /7 759

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Usługi on-line

    Charakterystyka

    Usługi on-line (on-line services) są podobne do Internetu, ale działają na trochę innych zasadach. Występują w sieci, pozwalają na podłączanie się do nich użytkowników, którzy mogą złożyć złożyć zamówienie poprzez specjalnie przygotowane do tego celu strony WWW. Niektóre z...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.10.2011 Znaków /3 036

    praca w formacie txt

Do góry