-
Ocena brak
POTRZEBY KLIENTA
Przedsiębiorstwo może w sposób właściwy zdefiniować swój rynek docelowy, lecz nie zrozumieć w pełni potr/.eb klientów. Rozważmy następujący przykład:
duże przedsiębiorstwo branży chemicznej wynalazło nową substancję, która po stwardnieniu przypominała w wyglądzie marmur. Szukając dla niej...
-
Ocena brak
RYNEK DOCELOWY
Żadne przedsiębiorstwo nie może działać na wszystkich rynkach i zaspokajać każdej potrzeby. Na obszernym rynku nie może ono działać w sposób właściwy: nawet taki potentat jak IBM nie jest w stanie przetworzyć każdej informacji. Najlepszym rozwiązaniem dla firmy jest staranne zdefiniowanie rynku...
-
Ocena brak
Koncepcja marketingowa
Koncepcja marketingowa jest filozofią biznesu odmienną od poprzednich. Jej zasadnicze założenia skrystalizowały się w połowie lat 50-ych.15
• Koncepcja marketingowa opiera się na założeniu, że klucz do osiągnięcia celów organizacji leży w określeniu potrzeb i wymagań rynków docelowych oraz...
-
Ocena brak
Koncepcja sprzedaży
Koncepcja sprzedaży jest kolejnym powszechnie spotykanym podejściem do działań marketingowych.
Koncepcja sprzedaży opiera się na twierdzeniu, że klienci pozostawieni sami sobie, nie kupią wystarczająco dużo produktów przedsiębiorstwa. Organizacja musi więc podjąć agresywna sprzedaż i działania...
-
Ocena brak
Koncepcja produktu
Koncepcja produktu opiera się na założeniu, że konsumenci preferują te produkty, które dostarczają im najwyższa jakość, najlepsze cechy użytkowe lub cechy innowacyjne. Kierownicy w organizacjach zorientowanych na produkt, koncentrują swe działania na wytworzeniu produktów o wyjątkowych cechach i...
-
Ocena brak
Orientacja przedsiębiorstwa na rynek
Zarządzanie marketingowe określiliśmy powyżej jako świadome działanie zmierzające do ciągnięcia pożądanych rezultatów wymiany na ry nkach docelowych. Zastanówmy się teraz, jaka filozofia powinna kierować tymi działaniami marketingowymi? Jakie znaczenie należy przypisać interesom organizacji...
-
Ocena brak
Koncepcja produkcji
Założenie, że konsumenci są zainteresowani przede wszystkim dostępnością produktu i jego niską ceną jest słuszne w przynajmniej dwóch sytuacjach. Pierwsza ma miejsce wówczas, gdy popyt na dany produkt przewyższa jego podaż, podobnie jak dzieje się to w wielu krajach Trzeciego Świata. W tym...
-
Ocena brak
Popyt szkodliwy
Popyt szkodliwy; produkty szkodliwe dla zdrowia wywołują zorganizowane działania na rzecz ograniczenia ich konsumpcji. Takie kampanie są prowadzone w stosunku do papierosów, alkoholu, narkotyków, broni palnej, filmów pornograficznych i rodzin wielodzietnych. Zadaniem marketingu jest skłonienie ludzi do...
-
Ocena brak
Pełny popyt
Pełny popyt; organizacje mają do czynienia z pełnym popytem. kiedy są zadowolone z realizowanej sprzedaży. Zadaniem marketingu jest utrzymanie aktualnego poziomu popytu bez względu na zmieniające się preferencje konsumentów i zaostrzenie konkurencji. Organizacja musi utrzymać lub poprawić jakość...
-
Ocena brak
Popyt nieregularny
Popyt nieregularny; wiele organizacji ma do czynienia z popytem, który zmieniając się sezonowo, z dnia na dzień lub nawet z godziny na godzinę powoduje problemy niedostatecznej lub nadmiernej wydajności. W przypadku komunikacji miejskiej posiadane środki transportu nie są w stanie zapewnić właściwej...