Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    konkurencja doskonała

    gałąź doskonale konkurencyjna składa się z wielu konkurentów, oferujących ten sam produkt i usługę (giełda papierów wartościowych, giełda towarowa). Ponieważ nie występuje tu zróżnicowanie produktu, cena jest taka sama dla wszystkich konkurujących firm. Żaden z konkurentów nie będzie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /731

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    oligopol zróżnicowany

    zróżnicowany oligopol składa się z kilku przedsiębiorstw, produkującyc h częściowo zróżnicowany produkt (samochody, aparaty fotograficzne, itp.). Zróżnicowanie może dotyczyć poziomu jakości, szczególnych cech. stylu lub serwisu. Każda z firm stara się zostać liderem w jednym z przedstawionych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /556

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czysty oligopol

    czysty oligopol składa się z kilku prze-siębiorstw. produkujących w zasadzie ten sam produkt (benzynę, stal. itp.). Przedsiębiorstwo nie może więc ustalić ceny swoich wyrobów na poziomie wyższym od rynkowego, chyba że jest w stanie zróżnicować poziom swoich usług. Jeśli nie jest to możliwe...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /496

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czysty monopol

    czysty monopol występuje wtedy. gdy jedna firma dostarcza cała produkcję dóbr lub usług w danym kraju lub na danym obszarze (poczta, gazociągi miejskie). Monopol tego typu może być konsekwencja rozporządzenia prawnego, patentu, licencji, korzyści skali lub innych czynników. Monopolista nie poddany...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /1 020

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    BARIERY WEJŚCIA I MOBILNOŚCI

    Najlepiej byłoby, gdyby przedsiębiorstwa mogły wchodzić bez żadnych ograniczeń do tych gałęzi, które wykazują nadzwyczajne zyski. Ich wejście zwiększyłoby produkcję danej gałęzi, a tym samym sprowadziłoby zyski do poziomu przeciętnego w gospodarce. W długim okresie, łatwość wejścia...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /1 140

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gałęziowy wymiar konkurencji

    Gałąź definiujemy jako grupę firm. które oferują produkt lub pewną kategorię produktów wzajemnie substytucyjnych. Mówimy więc o przemyśle samochodowym, naftowym, farmaceuty cznym, itd. Dla ekonomistów ..bliskie substytuty" to produkty charakteryzujące się wysoką, mieszaną elastycznością cenową...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /2 326

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    OCENA DZIAŁANIA

    Na tym etapie nabywca ocenia rezultaty współpracy z konkretnym dostawcą. Używa się do tego trzech metod. Nabywca może skontaktować się z ostatecznym użytkownikiem produktu i popro-sic go o ocenę dostawcy. Nabywca może ocenić dostawce używając metody ..ważonych" punktów (weighted point method)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /777

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    OKREŚLENIE TYPOWEGO ZAMÓWIENIA

    W dalszej kolejności nabywca przygotowuje wspólnie z wybrany m dostawcą (dostawcami) ostateczne zamówienie, określając warunki techniczne, wielkość zamówienia, oczekiwany termin dostawy, zasady zwrotów, gwarancję, itd. W przypadku towarów niezbędnych dla utrzymania ruchu, napraw i eksploatacji, nabywcy...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /1 362

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZEBRANIE OFERT

    Nabywca zaprasza teraz w y branych dostawców do przedstawienia ofert. Niektórzy z nich przyślą tylko katalog lub przedstawiciela handlowego. Kiedy produkt jest złożony albo kosztowny nabywca wymaga szczegółowej pisemnej propozycji od każdego potencjalnego dostawcy. Nabywca eliminuje na tym etapie część...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /1 844

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POSZUKIWANIE DOSTAWCY

    Następnie nabywca próbuje określić najbardziej odpowiednich sprzedawców. Przegląda katalogi handlowe, przeszukuje rejestry komputerowe, ogląda reklamy, uczestniczy w targach i pokazach handlowych lub dzwoni do innych przedsiębiorstw prosząc o zarekomendowanie jakiegoś sprzedawcy.' Zadaniem dostawcy jest...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /826

    praca w formacie txt

Do góry