Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Wywiad: „szpiegowanie" konkurentów

    „Szpiegowanie" nabrało ogromnego znaczenia, w miarę jak rosło zapotrzebowanie na informację o działaniach konkurentów. Artykuł w Fortune wymienia ponad 20 technik w ywiadowczych stasowanych przez przedsiębiorstwa. Techniki te można podzielić na cztery główne grupy:

    • zdobywanie informacji od pracowników...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /3 030

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Projektowanie systemu wywiadu o konkurentach

    Opisaliśmy główne rodzaje informacji dotyczące konkurentów, które są potrzebne osobom podejmującym decyzje w przedsiębiorstwie. Informacje te muszą być zebrane, zinterpretowane, rozpowszechnione i wykorzystane. Zbieranie informacji jest kosztowne i czasochłonne, lecz nie zbieranie ich kosztuje jeszcze...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /2 564

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    konkurent nieprzewidywalny

    konkurent nieprzewidywalny (stochastyczny); niektórzy konkurenci nie mają żadnego określonego wzorca postępowania. Mogą zareagować albo pozostać bierni przy każdej okazji i nie sposób przewidzieć ich zachow ania.

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /237

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    konkurent selektywny

     konkurent selektywny; konkurent laki reaguje na niektóre tylko typy ataków , na inne zaś pozostaje obojętny. Może zareagować na obniżkę cen. aby pokazać, że jesi ona daremna. Lecz może nie reagować na zwiększenie wydatków na reklamę, sądząc, że jest to dlań mało groźne. Wiedza o reakcji...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /424

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    konkurent bierny

    konkurent bierny (wstrzemięźliwy); niektóre firmy nie reagują szybko lub silnie na posunięcia innych. Wierzą one w lojalność swojej klienteli, eksploatują właśnie dany biznes, nie troszcząc się o jego przyszłość, dostrzegają nasze działania z dużym opóźnieniem lub też. być może brak im...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /448

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ocena silnych i słabych stron konkurentów

    Czy wszyscy konkurenci są w stanie zrealizować swoje strategie i osiągnąć swoje cele? Zależy to od ich zasobów i możliwości. Przedsiębiorstwo musi poznać słabe i mocne strony każdego z konkurentów. Pierwszym krokiem na tej drodze jest bieżące gromadzenie kluczowych infonnacji na ich temat...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /5 350

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak benchmarking pomaga poprawić konkurencyjność firmy?

    Benchmarking to sztuka odkrywania jak i dlaczego niektóre przedsiębiorstwa funkcjonują sprawniej niż inne. Możliwe są nawet dziesięciokrotne różnice w jakości, szybkości, kosztach firm przeciętnych, w porów naniu ze światowym liderami.

    Celem benchmarkingu jest twórcze naśladowanie najlepszych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /4 020

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Identyfikacja strategii konkurentów

    Najbliższymi konkurentami przedsiębiorstwa są te przedsiębiorstwa, które dążą do opanowania tego samego rynku i stosują tę samą strategię. Grupa strategiczna to grupa przedsiębiorstw . stosujących na danym rynku tę sama strategie.

    Załóżmy, że przedsiębiorstwo pragnie wejść do gałęzi...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /4 489

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rynkowy wymiar konkurencji

    Zamiast analizować przedsiębiorstwa produkujące ten sam produkt (podejście gałęziowe), możemy przyjrzeć się przedsiębiorstwom zaspokajającym tę samą potrzebę lub służącym tej samej grupie klientów. Producent komputerów osobistych widzi zazwyczaj swoich konkurentów wśród innych producentów...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /749

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    konkurencja monopolistyczna

    konkurencja monopolistyczna występuje w gałęzi, w której wielu konkurentów jest w sranie zróżnicować całkowicie lub częściowo swoją ofertę rynkową (restuaracje. salony kosmetyczne). Szereg konkurentów koncentuje się na wybranym segmencie rynku, na którym są w stanie najlepiej zaspokajać pragnienia...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /419

    praca w formacie txt

Do góry