-
Ocena brak
marketing docelowy
marketing docelowy; w tym przypadku sprzedający dokonuje rozróżnienia głów nych segmentów rynku, obiera za cel jeden lub kilka spośród nich i rozwija produkty i plany marketingowe ściśle dopasowane do każdego wybranego segmentu. Firmy, które w jasny sposób określiły swoje segmenty to m.in. Hyunday...
-
Ocena brak
Opinia ekspertów
Przedsiębiorstwa mogą również otrzymyw ać prognozy od ekspertów, tj.: dealerów, dystrybutorów. dostawców, konsultantów marketingowych i stowarzyszeń handlowych. Stąd też. producenci sam<x'hcxlów regularnie ankietują swoich dealerów , pytając o krótkookresowe prognozy popytu. Szacunki dealerów mają...
-
Ocena brak
Zestawienie opinii personelu działu sprzedaży
Kiedy ankietowanie nab\"wców jest mało użyteczne, przedsiębiorstwo może poprosić o opinię swoich sprzedawców. Każdy z nich szacuje wielkość zakupów poszczególnych wyrobów przez obecnych i przyszłych klientów. Tylko nieliczne firmy korzystają bez zastrzeżeń z szacunków swojego personelu sprzedaży...
-
Ocena brak
Szacowanie przyszłego popytu
Możemy teraz przystąpić do analizy metod szacowania przyszłego popytu. Tylko w odniesieniu do niew ielu produktów i usług jest ono dosyć proste. Ma to miejsce w przypadku produktów charakteryzujących się względnie stałym poziomem lub trendem popytu i gdzie nie ma konkurencji (przedsiębiorstwa...
-
Ocena brak
POTENCJAŁ PRZEDSIĘBIORSTWA
Potencjał sprzedaży przedsiębiorstwa to granica do jakiej duży popyt na produkty przedsiębiorstwa. gdy jego wysiłki marketingowe wzrastają w relacji do wysiłków konkurencji. Absolutną granicą tego popytu jest oczywiście potencjał rynku. Obie wielkości mogą być równe, gdy przedsiębiorstwo osiągnie...
-
Ocena brak
PROGNOZA SPRZEDAŻY PRZEDSIĘBIORSTWA
Popyt przedsiębiorstwa opisuje szacow ana wielkość sprzedaży przedsiębiorstwa przy różnych nakładach na marketing. O wielkości tych nakładów decyduje kierownictwo. Wybrany poziom nakładów marketingowych powinien przynieść oczekiwany poziom sprzedaży, który nazywamy prognoza sprzedaży...
-
Ocena brak
popyt rynkowy
Pierwszym krokiem przy analizowaniu możliwości ry nkowych jest oszacowanie popytu ry nkowego. To złożone pojęcie wyjaśnia poniższa definicja:
• popyt rynkowy na produkt to wielkość jego zakupów, która byłaby dokonana przez określoną grupę konsumentów, na określonym obszarze, w określonym czasie...
-
Ocena brak
Który rynek badać?
Możemy mówić o tynkach potencjanych. tynkach dostępnych, tynkach działania, docelowych i tynkach spenetrowanych. Wyjaśniając te pojęcia, należy zacząć od pojęcia tynku, który jest zbiorem aktualnych i potencjalnych nabywców produktu. W ielkość rynku zależy od ilości nabywców danej oferty rynkowej...
-
Ocena brak
Mnogość miar popytu
Przygotowywanie prognoz wielkości rynku jest częścią bieżącego planowania w przedsiębiorstwie.
Każdy rodzaj prognozy służy określonemu celowi. Przedsiębiorstwo może sporządzać krótkookresowe prognoz)* globalnego popytu na konkretny produkt, co będzie podstawą przy zamawianiu surowców...
-
Ocena brak
Analiza wartości dla konsumenta: klucz do przewagi konkurencyjnej
W poszukiwaniu przewagi nad konkurentami, jednym z najważniejszych kroków jest przeprowadzenie analizy wartości dla konsumenta. Celem jej jest określenie korzyści, jakich oczekują konsumenci w określonym segmencie rynku oraz jak postrzegają oni względną wartość oferty handlowej konkurentów. A oto...