Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Podsumowanie i krytyka pojęcia cyklu życia produktu

    Niekiedy proponuje się bardziej specyficzne strategie dla każdej fazy CŻP. Na Rysunku 1-4-10 pokazane są strategie cyklu życia dla marketingu produktów spożywczych.

    Pojęcie CŻP jest wykorzystywane przez kierowników ds. marketingu w celu wyjaśnienia dynamiki produktu i rynku. Jako narzędzie planowania...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /3 268

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Faza spadku

    Sprzedaż większości form i marek produktów ostatecznie spada. Spadek sprzedaży może być powolny, jak w przypadku płatków owsianych lub gwałtowny, jak w przypadku samochodów Kdsel. Sprzedaż może spaść do zera lub ustalić się na niskim poziomie.

    Sprzedaż spada z różnych powodów, a wśród nich są...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /3 212

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategia doskonalenia cech

    Strategia doskonalenia cech ma na celu dodanie nowych atry butów (np. wielkość, waga. materiały, dodatki, akcesoria), zwiększających uniwersalność, bezpieczeństwo lub wygodę stosowania produktu. Na przykład, zwiększenie mocy ręcznych kosiarek do trawy zwiększyło szybkość i łatwość ścinania...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /1 290

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategia poprawy stylu

    Strategia poprawy stylu ma na celu zwiększenie estetyki produktu. Okresowe w prow adzanie nowych modeli samochodu sprowadza się raczej do konkurencji w zakresie stylu niż konkurencji jakościowej i dotyczącej cech produktu. W przypadku gotowej żywności i artykułów gospodarstwa domowego, przedsiębiorstwa...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /930

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategia poprawy jakości

    Strategia poprawy jakości ma na celu zwiększenie wartości funkcjonalnej produktu: jego trwałości, niezawodności, szybkości, smaku. Wytwórcy udaje się często wyprzedzić konkurencję przez wprowadzenie ..now ej i udoskonalonej" obrabiarki, samochodu, odbiornika telewizyjnego lub proszku do prania...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /718

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Faza dojrzałości

    W pewnym momencie następuje zwolnienie tempa wzrostu sprzedaży, co sygnalizuje przejście do fazy względnej dojrzałości. Na ogół laza ta trwa dłużej niż poprzednie i stanowi wielkie wyzwanie dla zarządzania marketingowego. Większość produktów znajduje sie u Jazie dojrzałości cyklu życia i siad...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /3 170

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Faza wzrostu

    Fazę wzrostu cechuje szybka ekspansja sprzedaży. Produkt zyskuje uznanie odbiorców wcześnie akceptujących nowe wyroby i zaczyna być kupowany przez nabywców średniozamożnych. Na rynek wchodzą nowi konkurenci zachęceni perspektywą produkcji na dużą skalę i dużych zysków. Przedsiębiorstwa te...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /1 277

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czy pionier rynkowy cieszy się długookresową „przewagą"?

    Przedsiębiorstwa, które planują wprowadzenie nowego produktu musza podjąć decyzję dotycząca „kolejności wejścia na rynek". Przedsiębiorstwo, które wchodzi na rynek jako pierwsze. może odnieść znaczne korzyści, ale rów nocześnie jest to ryzykowne i kosztowne. Późniejsze wejście na rynek ma sens...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /4 871

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Szybka penetracja

    Szybka penetracja polega na wprowadzeniu nowego produktu po niskiej cenie i przy wysokich nakładach na promocję. Strategia ta powinna zapewnić najszybszą penetrację rynku i największy w nim udział. Strategia ta ma uzasadnienie, gdy: rynek jest duży; brak jest świadomości istnienia produktu;...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /542

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategia szybkiego zbierania śmietanki

    Strategia szybkiego zbierania śmietanki polega na wprowadzeniu nowego produktu po wysokiej cenie i przy intensywnej promoc ji. Przedsiębiorstwo żąda wysokiej ceny. aby osiągnąć potencjalnie wysoki poziom zysku jednostkowego brutto. Aby przekonać rynek o zaletach produktu, mimo wysokiego poziomu cen...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /778

    praca w formacie txt

Do góry