Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Zarządzania kapitałami przedsiębiorstwa

    Podstawowym elementem mającym wpływ na zadania produkcyjne są kapitały, jakie posiada do dyspozycji przedsiębiorstwo. Stąd głównym celem zarządzania kapitałami firmy jest maksymalizacja jej wartości rynkowej, na drodze osiągania najwyższego zysku z zainwestowanych środków kapitałowych, przy...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Nortug Dodano /20.03.2013 Znaków /7 189

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Doradztwo organizacyjne - WSPÓŁPRACA MENEDŻERA Z DORADCAMI

    Doradztwo organizacyjne przynosi przedsiębiorstwu korzyści, gdy obie strony są kompetentne: konsultanci w zakresie wykonywanych usług doradczych, natomiast klienci (dyrektorzy, a także specjaliści w przedsiębiorstwie) w sposobach wykorzystania pracy konsultantów.

    Dyrektor, będący zleceniodawcą lub...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Nortug Dodano /20.03.2013 Znaków /16 381

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Certyfikaty jakości

    Jakość wyrobów lub usług stała się kluczem otwierającym rynek. Coraz częściej wymaga się wiarygodnego potwierdzenia, czyli świadectwa, iż produkując jakieś urządzenie fabryka jest w stanie systematycznie spełniać ustalone wymagania. Potwierdzeniem tym jest certyfikat ISO 9000, bez którego...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /8 704

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ustanawianie systemu kontroli

    Przy ustanawianiu systemu kontroli należy uwzględnić sześć istotnych czynników:

    1)    rodzaj pomiarów,

    2)    liczbę pomiarów,

    3)    uprawnienia do ustanawiania mierników i norm,

    4)    elastyczność norm,

    5)    częstotliwość pomiarów,

    6)    kierunek sprzężeń zwrotnych.

    Rodzaj...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /6 192

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie jakością TQM

    Zarządzanie jakością totalną TQM (ang. Total Quality Management) jest koncepcją zarządzania przedsiębiorstwem, które przez planowanie strategiczne kierownictwa, a następnie włączenie wszystkich zatrudnionych (działów, poddostawców, personelu) do tej strategii pozwala spełniać oczekiwania klienta, a...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /6 778

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kluczowe obszary efektywności w organizacji

    Kierownicy wyższych szczebli najpierw powinni określić główne obszary efektywności, a następnie ustanowić skuteczne systemy kontroli. Kluczowymi obszarami efektywności albo wyników są te elementy jednostki lub organizacji, które muszą skutecznie funkcjonować, aby cała jednostka czy organizacja...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /1 959

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy skutecznych systemów kontroli

    Wiarygodne i skuteczne systemy kontroli mają pewne wspólne cechy. Znaczenie tych cech waha się w zależności od konkretnych okoliczności, jednakże w większości przypadków efektywność systemów kontroli zwiększa się wówczas, gdy występują w nich:

    -    ścisłość,

    -    aktualność,

    -...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /5 435

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Problemy przy ustanawianiu skutecznych systemów kontroli

    Większość osób odczuwa przynajmniej trochę niechęci wobec perspektywy obserwacji ich pracy i informowania o niej innych. Jak zauważyliśmy, jeśli instrumenty kontrolne są typu sterującego, a informacje o wykonaniu celu są przekazywane kontrolowanym, niechęć do kontroli często słabnie, a nawet...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /2 599

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola w organizacji

    Kontrola jest kluczem do osiągnięcia efektywności organizacji. Istnieje wiele sprzecznych poglądów na najlepszy sposób kierowania organizacją. Jednakże zarówno teoretycy, jak i praktycy zgadzają się co do tego, że dobre kierownictwo potrzebuje skutecznej kontroli. Kombinacja dobrze zaplanowanych...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /14 170

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kółka jakości w przedsiębiorstwie

    Kółka jakości utworzone zostały przez pracowników w celu ułatwienia komunikacji wewnętrznej przedsiębiorstwa, między innymi w celu lepszej realizacji funkcji kontrolnej w zakresie jakości, tzn.:

    -    promowania zainteresowania pracą,

    -    inspirowania do bardziej efektywnej pracy zespołowej,

    -...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /6 135

    praca w formacie txt

Do góry