-
Ocena brak
CENA NISZCZĄCA KONKURENTÓW
Cena ustalana przez duże firmy, niezależnie od fazy cyklu życia produktu, napoziomie pokrywającym zaledwie koszty własne jego wytworzenia. C.n.k.używana jest jako instrument krótko- lub średniookresowej polityki zwięk-szenia -» udziału w rynku lub wejścia do innego sektora rynku. Jej stosowanie mateż...
-
Ocena brak
CELE PSYCHOGRAFICZNE
Cele działań promocyjnych wyrażające dążenia przedsiębiorstwa do ukształ-towania określonych proporcji w strukturze potencjalnych nabywców, rozpa-trywanych ze względu na stadium przyswojenia przekazywanych przez firmęinformacji promocyjnych. W typowym przebiegu procesu przyswajania infor-macji wyróżnia...
-
Ocena brak
CENA PAKIETU
Cena produktu ustalana w wysokości obejmującej łączną wartość produktupodstawowego i wybranego przez nabywcę oferowanego zestawu elementówwyposażenia dodatkowego i usług. C.p. jest szczególnie popularną formąstosowania —> cen zmiennych w sprzedaży detalicznej dóbr trwałego użytku.Stosuje się też...
-
Ocena brak
Cele strategiczne
Podstawowe, długookresowe cele przedsiębiorstwa (organizacji), formułowanena podstawie wyników —» analizy strategicznej, określające jego aspiracjei dążenia jako całości oraz w odniesieniu do poszczególnych funkcjonalnychpodsystemów organizacyjnych (marketingu, produkcji, finansów, zarządzaniapersonelem...
-
Ocena brak
CENA PODSTAWOWA
Cena produktu ustalona w wyniku zastosowania określonej —> metody kal-kulowania i oferowana nabywcom w procesie sprzedaży. C.p. jest zamieszczanaw —> cennikach, na metkach towarowych i innych nośnikach informacji, wyko-rzystywanych do obowiązkowego publikowania c. produktów. Służy do ob-liczenia planowanej...
-
Ocena brak
Cena
Pieniężne wyrażenie wartości towaru, niekiedy częściowe, jeśli są stosowanekombinacje wymiany pieniężnej i niepieniężnej. C. przybiera różne określeniaodpowiadające danemu przedmiotowi wymiany: c, taryfa, opłata, czynsz,honorarium, wstęp, renta, prowizja, premia, odsetki, porto itp. C...
-
Ocena brak
CENA POSTULOWANA
Cena, za którą sprzedawca jest gotów sprzedać produkt. C.p. pokrywa sięz —> ceną sprzedaży, gdy transakcja dochodzi do skutku. Może się to wiązać zezmianą zakresu transakcji w zależności od tego, ile produktów w stosunku doprzewidywanej liczby udało się zbyć po tej c. C.p. jest zwykle przyjmowana...
-
Ocena brak
CENA ELASTYCZNA
Cena produktu, której wielkość jest kalkulowana przez sprzedawcę w zależnościod umiejętności negocjowania lub siły nabywczej kupującego. Stosowanie c. e.jest jednym ze sposobów —> wdrażania polityki cen w handlu wyrobamijubilerskimi, antykami, samochodami. Ce. są też powszechnie wykorzystywanena ->...
-
Ocena brak
BAZA DANYCH
Zbiór wzajemnie powiązanych -> danych o takiej organizacji, która pozwalawybierać d. w dowolnych przekrojach i łączyć je w różne struktury bezuprzedniego sortowania, w celu bezpośredniego udzielania informacji lubdalszego przetwarzania niezależnie od programów wykorzystujących te d...
-
Ocena brak
CELE OPERACYJNE
Cele konkretyzujące ustalenia strategiczne dotyczące długofalowych aspiracjii dążeń przedsiębiorstwa w odniesieniu do warunków i możliwości ich realizacjiw najbliższej przyszłości (do 1 roku). Co. stanowią zasadniczy element planówoperacyjnych, będących podstawowym narzędziem kierowania bieżącą...