Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    ClAG HANDLOWY

    Zespół odrębnych, samodzielnych —> punktów sprzedaży detalicznej oraz placó-wek usługowych o różnej wielkości, zakresie branżowym i formach techniczno--organizacyjnych, zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie, wzdłuż jednejstrony określonej ulicy. W skład c.h. wchodzą tylko te jednostki...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /645

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    cena zmienna

    Cena produktu, której wielkość jest w założeniu kształtowana odpowiednio dozmian lub różnic w kosztach jego wytwarzania i sprzedaży względnie zmianzachodzących w wielkości popytu konsumpcyjnego. Stosowanie c.z., współcześ-nie powszechnie wykorzystywane, jest rezultatem ustaleń podejmowanychw ramach —>...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /555

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CYKL HANDLU DETALICZNEGO

    Kolejność zmian instytucjonalnych rozwiązań w handlu detalicznym oparta naoscylacji, w której rezultacie w następnych fazach powtarzają się wcześniejszetrendy. Jest to jedna z hipotez wyjaśniających prawidłowości oraz warunkidługofalowych zmian instytucjonalnych form handlu. Prawidłowości...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /680

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA PSYCHOLOGICZNA

    Cena produktu, która wywiera szczególny efekt psychologiczny, wyrażający sięw jej łatwiejszej akceptacji przez nabywców. Zjawisko to, nie znajdujące częstopełnego i przekonującego objaśnienia, wiąże się ze specyficznym postrzeganiemc. przez nabywców jako: kalkulowanych przez sprzedawcę ze...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /888

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA MINIMALNA

    Cena określana wg ustawowo ustalonej reguły jej kalkulowania w celu ogranicza-nia praktyk nieuczciwej —> konkurencji cenowej. Sprzedawca jest zobowiązanydo ustalania c. na poziomie pokrywającym koszty wytworzenia i określony(procentowo) zysk. Celem tych działań regulacyjnych jest zapobieganie stosowa-niu —>...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /482

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CELE POLITYKI CEN

    Określone dążenia sprzedawcy, zmierzające do osiągnięcia zaplanowanej pozycjina rynku oferowanych produktów, których realizacja wymaga zastosowaniaodpowiednich metod ustalania cen. C.p.c. odnoszą się przede wszystkim do:założonej wielkości —> obrotu, oczekiwanej masy zysku lub stopy zysku, utrzyma-

    nia...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 446

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA SUGEROWANA

    Cena detaliczna, której wysokość jest ustalana zgodnie z opinią producentadanego produktu, przekazywaną detaliście w postaci —> cenników. C.z. jestformą wpływania na politykę c. wprowadzoną przez handel detaliczny, wykorzy-stywaną przez producentów w krajach, w których ustawowo ograniczo-no —> wiązanie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /544

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA NAJBLIŻSZEGO SUBSTYTUTU

    —> Cena nabycia produktu oferowanego na rynku, którego cechy i właściwościstanowią podstawę oszacowania pieniężnych kosztów i korzyści związanychz zakupem dobra substytucyjnego, dla którego sprzedawca ustala c. wg wartościekonomicznej dla klienta (—> kalkulowanie cen wg wartości ekonomicznej dlaklienta)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /562

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CELE POZYCYJNE

    Cele związane bezpośrednio z wyznaczaniem pożądanej pozycji przedsiębiorstwana danym rynku. Wyznacznikami pozycji są przede wszystkim: udział w rynku,wskaźniki dystrybucji, przedział cen lub średnia cena oferowanych przez firmęodmian produktu, wskaźniki obrazujące znajomość firmy (produktu)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /409

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA USŁUG

    Instrument —> strategii marketingowej, który z jednej strony jest kryteriumwyboru przy nabywaniu u. przez klientów, a z drugiej — czynnikiem okreś-lającym ekonomiczne efekty działalności przedsiębiorstw usługowych. Od-mienność istoty różnych u. sprawia, że używa się różnych określeń c.u., np.:c...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 708

    praca w formacie txt

Do góry