Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Detal

    Forma pośrednictwa handlowego pomiędzy producentem a finalnym nabywcądóbr materialnych. Podstawą wyodrębnienia d. jest wielkość jednostkowej partiizakupu (partia konsumpcyjna dostosowana do bieżących —> potrzeb odbiorcówindywidualnych) oraz przeznaczenie sprzedawanych towarów (przeznaczeniekonsumpcyjne)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /865

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DOBRA CZĘSTEGO ZAKUPU

    Dobra bardzo często kupowane bez większego zastanowienia, ponieważ ichwłaściwości użytkowe są dobrze znane (np. pieczywo, prasa, proszki do prania).Kupujący pragną je nabywać przy jak najmniejszym wysiłku, tzn. najbliżejmiejsca zamieszkania lub zatrudnienia, w jednej placówce handlowej, przy...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /665

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DOBÓR KWOTOWY

    Rodzaj —> doboru nielosowego polegającego na narzuceniu struktury —> popula-cji na skład segmentacyjny —» próby. Liczebność segmentacyjną próby ustala się,mnożąc rozkład procentowy wybranych —> cech (tzw. zmiennych kontrolnychw —> populacji generalnej przez ogólną -» liczebność próby. Uzyskany w...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /583

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DOBRA EPIZODYCZNEGO ZAKUPU

    Dobra o unikalnych cechach, które dla nabywców są ważniejsze niż cena, a na-wet czas wejścia w posiadanie. W opinii potencjalnych nabywców d. te niemają —> substytutów (np. prestiżowe samochody, dzieła sztuki, domy). Zde-cydowana większość d.e.z. to d. trwałego użytku, a także różne d. wyższe-go...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /619

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DOBÓR LOSOWY

    Dobór, w którym każdy element -> populacji generalnej ma znane i okreś-lone —> prawdopodobieństwo dostania się do —> próby. Wśród metod d.l. wyróż-nia się: —> dobór losowy grupowy, —> dobór losowy prosty, —> dobór losowysystematyczny, —> dobór losowy warstwowy, —» dobór losowy wielofazowyi dobór losowy...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /480

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DEALER WYŁĄCZNY

    Osoba fizyczna lub przedsiębiorstwo handlowe sprzedające na ściśle określonymobszarze rynkowym produkty firmowe jako ich jedyny oferent. Podstawądziałalności d.w. jest umowa o wyłączności, regulująca szczegółowe zasady orazwarunki sprzedaży produktów danej firmy w ramach wyodrębnionej...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /724

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DOBRA KAPITAŁOWE

    Produkty użytkowane przez dłuższy okres, w którym zachowują swoją materialnąpostać; zużywają się stopniowo, przenosząc swoją wartość na wytwarzane przyich zastosowaniu dobra i usługi. Odtwarzanie i powiększanie stanu d.k. następujepoprzez inwestycje. Do d.k. zalicza się obiekty (budynki i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /381

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DOBÓR LOSOWY WARSTWOWY

    Jedna z metod —» doboru losowego polegająca na podziale całej —> populacjigeneralnej na tzw. warstwy i dokonaniu bezpośredniego losowania niezależ-nych —> prób w obrębie każdej warstwy. Podział populacji na warstwy musi byćrozłączny i wyczerpujący, a same warstwy muszą być jednorodne i różnić...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /394

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    cena zwyczajowa

    Cena nie zmieniana w długim okresie w wyniku potwierdzonego w praktycezałożenia, że nabywcy niektórych produktów chętniej akceptują ich modyfikacjęniż zmianę c. Gdy rosną koszty wytwarzania, wówczas sprzedawca wykorzystujetańsze komponenty lub zmniejsza ilość (objętość) produktu sprzedawaną podanej...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /589

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CYKL ŻYCIA PRODUKTU

    Okres, w którym —> produkt znajduje na rynku nabywców. C. rozpoczyna sięw momencie wprowadzenia na rynek pierwszej jednostki p. i trwa do czasuwycofania ostatniej. Najczęściej c.ż.p. składa się z czterech faz. W faziewprowadzania p. na rynek popyt i sprzedaż wzrastają wolno i wymagają silnegopobudzania. W...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 622

    praca w formacie txt

Do góry