Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    kalkulowanie cen wg konkurencji

    Metody ustalania c. stosowane w konsekwencji zorientowania —> polityki cen napostępowanie konkurentów. Zwykle są to k. niesformalizowane i prostsze od-> kalkulowania cen wg kosztów lub —> kalkulowania cen wg popytu. Najczęściejsą oparte na następującym rozumowaniu: „Skoro opłaca się innym, to i mnie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /1 106

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    JAKOŚĆ USŁUG

    Zdolność zaspokajania wymagań nabywców u. dzięki cechom, jakie ma usługa--produkt marketingowy. J.u. można rozważać w różnych aspektach w zależnościod przyjętego modelu. Np. A. Parasuraman, V.A. Zeithaml i L.L. Berrysformułowali model j.u., który identyfikuje w procesie dostarczania u. pięćmożliwych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /1 239

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kalkulowanie cen wg kosztów

    Metody ustalania c. stosowane w konsekwencji zorientowania -> polityki cen nakoszty wytwarzania produktów. Stosowanie formuły kosztowej jest wyrazem 

    ogólnego założenia, że c. produktu winna pokrywać koszty jego wytworzeniai sprzedaży oraz zaplanowaną wielkość zysku. Wyróżnia się dwa podstawowerodzaje...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /2 081

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    jarmark

    Historycznie ukształtowana forma —> rynku lokalnego, na którym producencidwa, trzy razy w roku w ciągu kilku, a nawet kilkunastu dni oferowali dosprzedaży swoje wyroby pośrednikom lub konsumentom. Określenie j., po-chodzące z języka niemieckiego, rozpowszechniło się w Polsce zwłaszcza w tychmiastach...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /811

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    kalkulowanie cen wg popytu

    Metody ustalania c. stosowane w konsekwencji zorientowania —> polityki cen nawielkość zgłaszanego przez konsumentów zapotrzebowania na produkt i ichreakcje na wysokość c. Stosowanie formuły popytowej polega na wyznaczaniuc. produktu uwzględniającej wysokość i elastyczność p. finalnych nabywców...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /2 020

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    just-in-time

    Metoda organizacji —> dystrybucji fizycznej polegająca na eliminacji funkcjiprzechowywania zapasów i związanych z tym kosztów. Produkty potrzebne 

    odbiorcom są im dostarczane w wymaganej ilości dokładnie na czas planowanegoich wykorzystania w procesie produkcji lub sprzedaży. Eliminacja zapasówu odbiorców...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /1 062

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    INSTYTUCJA RYNKOWA

    Wyspecjalizowana jednostka społeczna lub gospodarcza tworząca zorganizowanącałość, realizująca określony zakres działań w procesie kupna-sprzedaży towarówi usług zgodnie z obowiązującym zespołem przepisów prawnych lub normobyczajowych (ujęcie podmiotowe). W ujęciu prakseologicznym i.r...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /932

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kalkulowanie cen wg wartości ekonomicznej dla klienta

    Metoda ustalania c. wg popytu, polegająca na odtworzeniu przez sprzedawcęrachunku opłacalności, jaki stosuje klient, podejmując decyzję o zakupieniuoferowanego mu produktu. Rachunek ten sprowadza się zwykle do oszacowaniadodatkowych kosztów i korzyści pieniężnych związanych z zakupem porów-nywalnego...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /792

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kalkulowanie cen linii produktów

    Metoda ustalania c. polegająca na odzwierciedleniu cech fizycznych lub jakoś-ciowych poszczególnych p., składających się na —> linię produktów. Ustaleniec. l.p. polega na wyznaczeniu —> zakresów cen, czyli przedziałów ich wielkościakceptowanych przez nabywców p. (np. zakres c. niskich, średnich...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /785

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Internacjonalizacja przedsiębiorstw

    Proces polegający na włączeniu się p. w działalność gospodarczą poza krajemmacierzystym. W prowadzeniu działalności na rynkach zagranicznych możnawyróżnić kilka faz ekspansji p. W początkowej fazie i. przedsiębiorstwokoncentruje się na własnym (macierzystym) rynku krajowym...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /2 295

    praca w formacie txt

Do góry