Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    PYTANIA FILTRUJĄCE

    Pytania, za pomocą których zostaje wydzielona podgrupa —> respondentów,którzy na dany, odcinkowy temat nie będą udzielali odpowiedzi lub będąwydzielone takie podgrupy respondentów, do których będą skierowane specjalne,oddzielne zestawy pytań. P.f. nazywa się niekiedy p. selekcyjnymi lub...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /371

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    przewaga konkurencyjna

    Unikalna pozycja przedsiębiorstwa w sektorze w stosunku do konkurentów,umożliwiająca osiąganie ponadprzeciętnych wyników i wyprzedzanie konkuren-tów. P.k. wynika ze struktury sektora (lepszej niż u konkurentów), a więcoddziaływania pięciu sił konkurencyjnych w konfrontacji z mocnymi...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /1 173

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RABAT HANDLOWY

    Zniżka obliczana jako procent —> ceny podstawowej, udzielana przez sprzedawcęhurtownikom lub detalistom za spełniane przez nich funkcje w —> kanaledystrybucji. Udzielane są dwa rodzaje r.h.: właściwy — za przejęcie od sprzedawcyokreślonej funkcji, np. składowania towarów, oraz ryczałtowy —...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /545

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PYTANIA METRYCZKOWE

    Pytania, które dotyczą cech —> respondenta (najczęściej demograficzno-społecz-no-ekonomicznych) lub/i reprezentowanej przez niego firmy. W niektórychprzypadkach mogą być to podstawowe charakterystyki firmy (forma własności,liczba zatrudnionych, rodzaj działalności itp.), którą reprezentuje...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /351

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    przynęta cenowa

    Postępowanie sprzedawców, które polega na zachęcaniu nabywców do zakupudanego produktu po wyjątkowo atrakcyjnej cenie, a następnie namawianiu ich dozakupu produktu droższego, ze względu na fakt, że reklamowany tańszy produktjuż rzekomo sprzedano lub jego jakość jest bardzo niska. Jest to jednoz...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /405

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PYTANIA WIELOALTERNATYWNE

    Odmiana —> pytań zamkniętych z wieloczłonową listą odpowiedzi (kafe-terii) do wyboru. —> Respondent wybiera z zestawu odpowiedzi odpowiedźwłaściwą (najbliższą jego opiniom, postawom). Wybór odpowiedzi może byćz góry ograniczony (np. do nie więcej niż trzech). P.w. są też nazywanep. kafeteryjnymi...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /356

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przywództwo cenowe

    Pozycja rynkowa osiągana przez jedną z firm (zwykle oligopolistycznych),umożliwiająca występowanie z inicjatywą zmian cen, do której to zmianydostosowują się inne firmy konkurujące w danym sektorze rynku (ustalają ceny naswoje produkty w relacji do cen przywódcy). Przywódcą cenowym zostaje...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /511

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PYTANIA ZAMKNIĘTE

    Pytania z wyznaczonymi z góry możliwymi (dopuszczalnymi) odpowiedzia-mi, spośród których —> respondent ma dokonać wyboru. P.z. składa się z dwóchczęści: część podstawowa wskazuje przedmiot pytania, a część rozwijającazawiera możliwe odpowiedzi w postaci kafeterii lub skali. W zależności odzwiązków...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /650

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Psychologia reklamy

    Zbiór różnych formuł, modeli i schematów, identyfikujących psychologiczneaspekty oddziaływania r. i opisujących sposoby zachowania się na rynku odbiorcyprzekazu reklamowego. Podstawę teoretyczną p.r. stanowi wiedza o postępowa-niu konsumenta, będąca coraz bardziej wyodrębniającą się z p...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /538

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RABAT

    Rodzaj —> zniżki cen obliczanej od —> ceny podstawowej, udzielanej przezsprzedawcę pośrednikom lub nabywcom finalnym, którzy spełniają określonewarunki zakupu produktów. R. jest wyrażany jako procent ceny podstawowej,lecz niekiedy także kwotowo lub w postaci rzeczowej. W tradycji handlupolskiego i wielu...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /1 426

    praca w formacie txt

Do góry