Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    zniżki cen

    Kwoty, o które sprzedawca pomniejszył wartość sprzedaży, wyrażoną w —> ceniepodstawowej, z tytułu: —> obniżek cen (przecen), udzielonych —> rabatów dlanabywców i pracowników, z.c. produktów niepełnowartościowych. Z.c. w przeli-czeniu na jednostkę produktu stanowią niekiedy znaczną część c...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /454

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    zwartość asortymentu

    Stopień powiązania poszczególnych klas lub —> linii produktów z punktuwidzenia: 1) użytkowego (czy są to grupy asortymentowe uzupełniające się, czyteż zaspokajające różne potrzeby), 2) technologicznego (czy do zakupu, wy-tworzenia i/lub sprzedaży mogą być użyte te same surowce, materiały...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /508

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    zapas bieżący

    Zapas surowców, materiałów, półfabrykatów, towarów pozwalający na za-chowanie ciągłości produkcji, sprzedaży bądź świadczenia usług. Wielkość z.b.powinna zaspokajać potrzeby między kolejnymi dostawami.

     

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /259

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZASIĘG REKLAMY

    Określenie rozmiarów grupy docelowej, do której może dotrzeć dany środekr. Z.r. wyraża się najczęściej w postaci udziału procentowego adresatów r. np.w grupie czytelników danego tytułu prasowego, ogólnej populacji widzów blokuprogramów telewizyjnych, liczbie widzów uczęszczających na mecze piłkarskiei...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /431

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    znak marki

    Symbol (lub symbole) mający(e) umożliwiać promocję firmy i jej produktów,stanowiący(e) niewerbalną część m. Z.m. mogą być: stylizowany skrót nazwyfirmy, z. graficzne, kolory, kompozycje przestrzenne, melodie lub ich kombinacje(np. gwiazda Mercedesa, muszla Shella, sygnał stacji radiowej BBC...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /385

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zbiorowość statystyczna

    Zbiór jednostek statystycznych (obiektów) charakteryzujących się pewną —> ce-chą wspólną, a jednocześnie różniących się innymi cechami i własnościami.W badaniach można uwzględnić całą z.s., zwaną —> populacją generalną, lub tylkoczęść tej z. zwaną —>...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /357

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZBIÓR danych

    Celowo gromadzony zestaw informacji o badanych procesach i zjawiskach, ujętyw postaci liczbowej lub słownej oraz umożliwiający ich przechowywanie,przekazywanie i przetwarzanie. Z.d. mogą być rejestrowane w formie pisemnej(formularze, dokumenty, zestawienia) lub w formie maszynowych nośnikówinformacji (karty...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /387

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zbyt

    Ogół czynności sprzedażowych realizowanych bezpośrednio przez producentatowarów na rzecz partnerów handlowych lub finalnych odbiorców. Jest odzwier-ciedleniem funkcji handlowych producentów. Pierwotnie z. zajmował się produ-cent, z czasem wyodrębniając w swojej strukturze organizacyjnej własne...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /731

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    zarządzanie marketingiem

    Dziedzina wyspecjalizowanego z. przedsiębiorstwem, dotycząca m. jako jednejz podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Z.m. obejmuje całokształt decyzjii działań związanych z kształtowaniem i eksploatacją rynku(ów) zbytu jakopodstawowego źródła przychodów przedsiębiorstwa. W przedsiębiorstwie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /510

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZESPÓŁ decyzyjny

    Grupa osób w przedsiębiorstwie, bardziej lub mniej sformalizowana, podej-mująca decyzje o zakupie dóbr inwestycyjnych. Zakupy te wymagają specjalis-tycznych informacji, zbiorowej wiedzy, kierowania się racjonalnymi przesłan-kami decyzyjnymi, na ogół kolektywnego przygotowania projektu decyzji...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /996

    praca w formacie txt

Do góry