Ekonomia /2 834 prac/

  • Ocena brak

    Popyt konsumenta a zmiany cen i dóbr

    Popyt konsumenta wzrasta wraz ze spadkiem cen ( z drugiej strony maleje z ich wzrostem). Po podniesieniu cen konsument za te same środki może nabyć mniej dóbr, musi więc zrezygnować z części dotychczas kupowanych produktów, a zwłaszcza, jeśli nie są to produkty pierwszej potrzeby lub towary...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Wojciech98 Dodano /14.12.2011 Znaków /326

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Popyt a zmiany dochodu konsumenta

    Wraz ze wzrostem dochodów konsumenta wzrasta jego popyt na dobra konsumpcyjne, potrzeby. Konsument ma do dyspozycji więcej środków, może więc nabywać więcej produktów, droższych i często nawet mało potrzebnych.

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Wojciech98 Dodano /14.12.2011 Znaków /240

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawy decyzji ekonomicznych konsumenta

    Konsument ma do dyspozycji określony budżet, na który składają się jego dochody, wydatki na mieszkanie, jedzenie, dzieci. Natomiast pozostałe pieniądze konsument zagospodaruje według ustalonej przez siebie hierarchii potrzeb.

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Wojciech98 Dodano /14.12.2011 Znaków /240

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria postępowania konsumenta

    Konsument podejmuje decyzje na podstawie porównań kosztów i korzyści. Ponieważ środki konsumenta są ograniczone, to zakup konkretnego dobra powoduje rezygnacje z innego dobra i powstanie kosztu alternatywnego. Musi on być porównywalny z korzyściami jakie może osiągnąć. Chodzi tutaj o to, że mając...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Wojciech98 Dodano /14.12.2011 Znaków /483

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawo popytu i podaży

    PRWO POPYTU – mówi, że wszystkim cenom dobra odpowiadają mniejsze ilości zakupów, czyli że wzrostowi cen towarzyszy spadek wielkości popytu, a niższym cenom – większe ilości dokonywanych zakupów, czyli spadkowi ceny towarzyszy wzrost wielkości popytu.

    PRAWO PODAŻY – głosi, iż wyższej cenie dobra...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Wojciech98 Dodano /14.12.2011 Znaków /529

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Elementy rynku: popyt, podaż, cena

    POPYT – jest to ilość produktów, jaką kupujący chcą i mogą nabyć po określonej cenie w danym okresie

    PODAŻ – to ilość produktów jaką producenci zamierzają sprzedać po danej cenie w danym czasie

    CENA – to określona suma pieniądza, jaką należy zapłacić za jednostkę danego...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Wojciech98 Dodano /14.12.2011 Znaków /332

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Definicja rynku

    Rynek jest instytucja umożliwiającą wymianę dóbr, usług i czynników wytwórczych. To płaszczyzna na której spotykają się podaż i popyt. Towary stają się strumieniem podaży, zaś pieniądze konsumentów - strumieniem popytu. Rynek sam w sobie nie istnieje, ponieważ składają się na niego liczne...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Wojciech98 Dodano /14.12.2011 Znaków /599

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Mikroanaliza rynku

    Segmentacja rynku wskazuje nam z ilu części składa się rynek danego produktu / usługi, jaka jest liczba potencjalnych nabywców i chłonności każdego segmentu na produkt. W teorii marketingu wyróżnia się dwa podstawowe segmenty:

    Segment nabywców instytucjonalizmu tzw. przedsiębiorstwa (organizacje:...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Wojciech98 Dodano /14.12.2011 Znaków /3 192

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przeciwdziałanie inflacji

    A. Philips w latach 60- tych dokonał analizy inflacji i bezrobocia. Doszedł do wniosku, że te dwie rzeczy są od siebie zależne, tak więc wraz ze wzrostem bezrobocia maleje inflacja. Podczas gdy w okresie największej inflacji bezrobocie było znikome. Można z tego wywnioskować, z e największym sposobem...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Wojciech98 Dodano /14.12.2011 Znaków /650

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sposoby mierzenia inflacji

    Inflacja to utrzymujący się wzrost poziomu cen. Jej miarą jest stopa inflacji – czyli procentowa zmiana poziomu cen obliczona zgodnie z formułą.

    Stopa inflacji = (poziom cen w roku bieżącym – poziom cen w roku poprzednim / Poziom cen w roku poprzednim) X 100

    Do mierzenia inflacji wykorzystywane są...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Wojciech98 Dodano /14.12.2011 Znaków /715

    praca w formacie txt

Do góry