Ekonomia /2 834 prac/

  • Ocena brak

    Reklamacja

    Definicja

    Reklamacja to wyrażenie przez klienta niezadowolenia z produktu, usługi, przebiegu procesu sprzedaży, niespełnionych oczekiwań.

    Przyczyny reklamacji

    Przyczyn reklamacji może być wiele:

    jakość jest niższa niż oczekiwaliśmy, kupiona rzecz jest pozbawiona użyteczności, produkt jest...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.10.2011 Znaków /2 730

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria Ricardo-Barro

    Charakterystyka

    Teoria stworzona przez Davida Ricardo . Obroniona następnie przez ekonomistę z Harvardu - Roberta Barro. Teoria ta zakłada, że nie ważne czy rząd finansuje swoje wydatki za pomocą długu czy podwyżki podatków, ponieważ zagregowany popyt w gospodarce pozostanie i tak na niezmienionym...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.10.2011 Znaków /2 666

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria Ricardo-Barro

    Charakterystyka

    Teoria stworzona przez Davida Ricardo . Obroniona następnie przez ekonomistę z Harvardu - Roberta Barro. Teoria ta zakłada, że nie ważne czy rząd finansuje swoje wydatki za pomocą długu czy podwyżki podatków, ponieważ zagregowany popyt w gospodarce pozostanie i tak na niezmienionym...

    Ocena / Kategoria / Makroekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.10.2011 Znaków /2 666

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Emitent

    Definicja

    Emitent - podmiot wystawiający papiery wartościowe i ogłaszający ich sprzedaż na własny rachunek i we własnym imieniu lub instytucja dokonująca emisji pieniądza.

    Emitentami mogą być: Skarb Państwa, Bank państwa, przedsiębiorstwo, instytucja finansowa, instytucja samorządowa.

    Rodzaje...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.10.2011 Znaków /3 164

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Modele tendencji rozwojowej w planowaniu

    Charakterystyka

    Realizacja funkcji planowanie strategicznego opiera się na analizie zjawisk zachodzących w przedsiębiorstwie i gospodarce. Najważniejszymi metodami stosowanymi w trakcie tych analiz są metody i techniki prognozowania. Model tendencji rozwojowej lub inaczej mówiąc analiza trendu jest...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.10.2011 Znaków /928

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dysfunkcje turystyki

    Charakterystyka

    Dysfunkcje turystyki możemy podzielic na: społeczne, kulturowe, ekonomiczne, przyrodnicze.

    Konflikty miedzy ludnością miejscową, a turystami. Turyści często demonstrują zachowania i postawy, które nie są akceptowane przez ludność miejscową. Turystom dozwolone są pewne zachowania...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.10.2011 Znaków /3 665

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cena zamknięcia

    Charakterystyka

    Cena zamknięcia to przy której [[producent jest obojętne, czy wytwarza, czy nie; jest ona równa przeciętnym kosztom zmiennym (E.Czarny 2006, s.141). Inaczej mówiąc cena zamknięcia to cena równa przeciętnym kosztom zmiennym.

    Dopóki cena produktu jest wyższa od poziomu przeciętnego...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.10.2011 Znaków /1 148

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cena zamknięcia

    Charakterystyka

    Cena zamknięcia to przy której [[producent jest obojętne, czy wytwarza, czy nie; jest ona równa przeciętnym kosztom zmiennym (E.Czarny 2006, s.141). Inaczej mówiąc cena zamknięcia to cena równa przeciętnym kosztom zmiennym.

    Dopóki cena produktu jest wyższa od poziomu przeciętnego...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.10.2011 Znaków /1 148

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Krańcowa stopa substytucji

    Charakterystyka

    Określana również jako marginalna stopa substytucji (z ang. marginal rate of substitution - MRS). Pojęcie wprowadził J. R . Hicks (B. Klimczak, Mikroekonomia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1998, s.138.). MRS wskazuje relacje, według których konsumenci zastępują jedno dobro na...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.10.2011 Znaków /3 206

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podatek akcyzowy

    Charakterystyka

    Nazwa akcyza pochodzi od łacińskiego słowa accidere -ustanawiać, obcinać. Podatek akcyzowy jest podatkiem pośrednim (obok od towarów i usług|podatku od towarów i usług), wprowadzonym ustawą z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym. Nakładany on...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /06.10.2011 Znaków /6 781

    praca w formacie txt

Do góry