Dziennikarstwo /166 prac/

  • Ocena brak

    GŁÓWNE CELE KOMUNIKOWANIA INTERPERSONALNEGO

    Cechy procesu komunikowania:

    - odnosi się co najmniej do dwóch osób

    - zachodzi w środowisku społecznym

    - zdeterminowany jest przez liczbę i charakter uczestników

    - posiada charakter: interpersonalny, publiczny, masowy lub międzykulturowy

    - posługuje się znakami i symbolami

    - istnieje wspólnota...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /2 347

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Definicja i produkty agencji prasowych

    Klasyczna w polskiej literaturze dziennikarskiej definicja agencji prasowej brzmi: „Agencja prasowa jest to instytucja, która gromadzi, opracowuje i rozpowszechnia informacje dla potrzeb środków masowego przekazu.” (Borkowski Rajmund, Informacyjne agencje prasowe). Warto dodać, że agencje prasowe działają w...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /3 481

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    SŁUCHANIE JAKO CZYNNIK ZAPEWNIAJĄCY SKUTECZNOŚĆ KOMUNIKOWANIA

    70% tzw. aktywnego dnia poświęcamy na komunikowanie

    Struktura czasu w procesie komunikowania:

    42% słuchanie

    32% mówienie

    15% czytanie

    11% pisanie

    Słuchanie obejmuje:

    1. Słyszenie

    2. Uważanie

    3. Zrozumienie

    4. Zapamiętywanie

    Z zagadnieniem selektywnej uwagi wiąże się:

    tzw. prawo...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /3 351

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział agencji prasowych

    Agencje prasowe można podzielić ze względu na charakter przygotowywanych serwisów, tematykę i terytorialny zakres działania. Według pierwszego kryterium wyróżniamy następujące typy agencji:

    Agencje informacyjne zajmują się przekazywaniem czystych, bezstronnych informacji.

    Agencje...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /4 920

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TECHNIKI PERSWAZYJNE - Nadużycie statystyki

    Właściwie jest to grupa różnych technik. Do tej grupy technik należy zaliczyć nie każde wykorzystywanie statystyki w perswazji lecz właśnie nadużycie jej w sensie wyciągania niewłaściwych wniosków na podstawie danych statystycznych i wykorzystania pewnych miar stosowanych w statystyce. Bywa to możliwe...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /07.08.2013 Znaków /3 716

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TECHNIKI PERSWAZYJNE - Sugestia: głębokie podejście

    Najbliższym polskim słowem oddającym sens słowa sugestia jest wmawianie. Chodzi tu o wmawianie ludziom podczas perswazji różnych idei, przy czym bardzo mocno akcentuje się wezwanie, natomiast pomija lub redukuje argumentację. Hipnoza jest skrajną postacią sugestii. Tę technikę należy rozumieć jako...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /07.08.2013 Znaków /3 577

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TECHNIKI PERSWAZYJNE - Imperatywność

    Jest to nie tylko zgodne z nazwą użycie trybu rozkazującego, czyli akcentowanie wezwania (kup..., korzystaj z..., weź udział w... itp), lecz również, a właściwie przede wszystkim stwarzanie atmosfery konieczności podporządkowania się wezwaniu. Jest to technika stosowana głównie w reklamie.

    Chodzi tu o...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /07.08.2013 Znaków /1 012

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TECHNIKI PERSWAZYJNE - Oddziaływanie pośrednie

    Polega ono na oddziaływaniu na osoby otaczające odbiorcę, o którego nadawcy chodzi, które:

    a) są bardziej podatne na wpływ, oraz

    b) mogą wpłynąć na odbiorcę.

    Tę technikę stosuje się przeważnie wtedy, gdy odbiorca jest oporny w stosunku do treści oddziaływania. Oddziaływano już w ten sposób...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /07.08.2013 Znaków /1 750

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TECHNIKI PERSWAZYJNE - Rozdawanie próbek i prezentów

    Najkrócej można tę technikę określić jako dawanie czegoś odbiorcom w celach perswazyjnych, głównie reklamowych. Z tego względu jest to kosztowny rodzaj oddziaływania. W reklamie przybiera postać rozdawania próbek oferowanych towarów lub, jeżeli to jest niemożliwe, dawanie różnych drobiazgów luźno lub...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /07.08.2013 Znaków /1 506

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TECHNIKI PERSWAZYJNE - Grupa technik argumentacyjnych

    Podobnie jak w przypadku technik językowych, grupa technik argumentacyjnych stanowi obszerne pole zastosowań i w odróżnieniu od wielu innych technik przedstawionych w tej typologii, ma ona dość dużą literaturę, zwłaszcza z dziedziny logiki i prawa. Dlatego wymienię tylko najważniejsze cechy tej grupy -...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /07.08.2013 Znaków /2 439

    praca w formacie txt

Do góry