Dziennikarstwo /166 prac/

  • Ocena brak

    KOMUNIKOWANIE MASOWE

    Komunikowanie masowe:

    procesy masowego tworzenia, rozpowszechniania i odbioru przekazów. Podporządkowanych ogólnym zasadom organizacji społecznej

    forma komunikatu społecznego, czyli porozumiewania się za pomocą symboli i znaków, ma więc cechy wspólne z pozostałymi formami...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /1 685

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KOMUNIKOWANIE NIEWERBALNE

    Komunikowanie interpersonalne ma charakter:

    - niewerbalny 65%

    - werbalny 35%

    Komunikowanie niewerbalne

    - obejmuje sygnały pozbawione słów lub uzupełniające słowa.

    - przekazami niewerbalnymi są wszystkie sygnały występujące w międzyosobowej interakcji, które nie mają ani formy mówiącego słowa, ani...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /2 476

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Agencje prasowe - Zasady warsztatowe

    Podstawową zasadą działania agencji prasowych jest rzetelność i zwięzłość wyrazu. Zadaniem agencji prasowych – a w szczególności informacyjnych – jest donoszenie o faktach. W związku z tym w depeszach agencyjnych zabronione jest komentowanie wydarzeń, zaś same depesze powinny być bezstronne. Oznacza...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /1 619

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

    Wystąpienia dzielą się na:

    1. Przemówienia

    a) homilie

    b) kazania

    c) orędzia

    d) wezwania

    e) odezwy

    f) przesłania

    g) mowy informacyjne, informacyjno-perswazyjne

    h) wystąpienia w sytuacji kryzysowej

    i) mowy inauguracyjne, pogrzebowe i gratulacyjne, toasty

    j) wykłady, odczyty

    k) mowy obrończe...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /1 630

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Działalność Polskiej Agencji Prasowej, Polskiej Agencji Informacyjnej oraz Katolickiej Agencji Informacyjnej

    Polska Agencja Prasowa została założona przez Związków Patriotów Polskich w Moskwie 10 marca 1944 roku pod nazwą Polpress. W sierpniu tego roku została przeniesiona do Lublina, w lutym następnego do Łodzi, by we wrześniu 1945 znaleźć siedzibę na Foksal 9 w Warszawie. Oficjalnie jako przedsiębiorstwo...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /4 122

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KOMUNIKOWANIE W GRUPIE

    Grupa – to dwie lub więcej osób, między którymi istnieje bezpośrednia interakcja, które posiadają wspólne, ustalone normy, mają wspólny cel, tworzą rozwiniętą strukturę grupową i mają poczucie odrębności swojej grupy w stosunku do innych grup. (Mika)

    Grupa – to pewna liczba osób, które spotykają się...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /3 100

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DEFINICJE I MODELE KOMUNIKOWANIA

    1. Komunikowanie – jest symboliczną interakcją pomiędzy ludźmi, którzy są świadomi swojej obustronnej obecności.

    2. Komunikowanie wg Gładowskiego – to dynamiczny proces, polegający na wymianie tzn. wysyłaniu i odbieraniu przekazów w ramach określonej sytuacji lub kontekstu.

    3. Komunikowanie wg Cooley’a...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /689

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    LUDZIE I ICH LIDERZY – CECHY OSOBOWOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI LIDERA

    Lider – to osoba, która skutecznie przewodzi ludziom w procesie prowadzącym do realizacji ich własnych potrzeb.

    Lider – to człowiek, któremu poprzez wpływanie na innych ludzi udaje się przekonać ich do współdziałania z sobą i innymi ludźmi oraz nakłonić zwolenników lub współpracowników do spełnienia...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /2 098

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CHARAKTERYSTYKA ELEMENTÓW SYNTETYCZNEGO MODELU KOMUNIKOWANIA INTERPERSONALNEGO

    1. Kodowanie – dekodowanie

    2. Kompetencja komunikacyjna

    3. Przekazy

    4. Kanał

    5. Szum informacyjny

    Rodzaje szumów informacyjnych:

    I Szum fizyczny (zewnętrzny lub mechaniczny):

    - hałas, dym papierosowy

    - nieodpowiednia temperatura, miejsce, pora dnia

    - problemy techniczne

    - zbyt duża ilość...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /1 354

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KOMUNIKOWANIE WERBALNE

    Formy komunikowania werbalnego:

    - ustna

    - pisemna

    Zalety i wady pisemnej funkcji komunikowania werbalnego:

    ZALETY

    Możliwość dokładnego przemyślenia i przygotowania treści, przekazu, jeśli chodzi o słownictwo.

    Trwałość przekazu.

    WADY

    Brak bezpośredniości.

    Nie można korygować tego, co już...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /3 396

    praca w formacie txt

Do góry