Dziennikarstwo /166 prac/

  • Ocena brak

    CHARAKTERYSTYKA ELEMENTÓW SYNTETYCZNEGO MODELU KOMUNIKOWANIA INTERPERSONALNEGO

    1. Kodowanie – dekodowanie

    2. Kompetencja komunikacyjna

    3. Przekazy

    4. Kanał

    5. Szum informacyjny

    Rodzaje szumów informacyjnych:

    I Szum fizyczny (zewnętrzny lub mechaniczny):

    - hałas, dym papierosowy

    - nieodpowiednia temperatura, miejsce, pora dnia

    - problemy techniczne

    - zbyt duża ilość...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /1 354

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KOMUNIKOWANIE WERBALNE

    Formy komunikowania werbalnego:

    - ustna

    - pisemna

    Zalety i wady pisemnej funkcji komunikowania werbalnego:

    ZALETY

    Możliwość dokładnego przemyślenia i przygotowania treści, przekazu, jeśli chodzi o słownictwo.

    Trwałość przekazu.

    WADY

    Brak bezpośredniości.

    Nie można korygować tego, co już...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /3 396

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    GŁÓWNE CELE KOMUNIKOWANIA INTERPERSONALNEGO

    Cechy procesu komunikowania:

    - odnosi się co najmniej do dwóch osób

    - zachodzi w środowisku społecznym

    - zdeterminowany jest przez liczbę i charakter uczestników

    - posiada charakter: interpersonalny, publiczny, masowy lub międzykulturowy

    - posługuje się znakami i symbolami

    - istnieje wspólnota...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /2 347

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Definicja i produkty agencji prasowych

    Klasyczna w polskiej literaturze dziennikarskiej definicja agencji prasowej brzmi: „Agencja prasowa jest to instytucja, która gromadzi, opracowuje i rozpowszechnia informacje dla potrzeb środków masowego przekazu.” (Borkowski Rajmund, Informacyjne agencje prasowe). Warto dodać, że agencje prasowe działają w...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /3 481

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TECHNIKI PERSWAZYJNE - Podstawieni aktorzy

    Teatralno-filmowa nazwa tej techniki jest nieprzypadkowa - bardzo często bowiem spotykana ona jest w utworach fabularnych lub fabularyzowanych. Ta technika polega na wprowadzaniu do komunikatu wymyślonej osoby (lub realnej osoby w wymyślonej sytuacji) w celu przedstawienia przy jej pomocy własnego punktu...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /07.08.2013 Znaków /2 178

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TECHNIKI PERSWAZYJNE - Nadużycie statystyki

    Właściwie jest to grupa różnych technik. Do tej grupy technik należy zaliczyć nie każde wykorzystywanie statystyki w perswazji lecz właśnie nadużycie jej w sensie wyciągania niewłaściwych wniosków na podstawie danych statystycznych i wykorzystania pewnych miar stosowanych w statystyce. Bywa to możliwe...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /07.08.2013 Znaków /3 716

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TECHNIKI PERSWAZYJNE - Sugestia: głębokie podejście

    Najbliższym polskim słowem oddającym sens słowa sugestia jest wmawianie. Chodzi tu o wmawianie ludziom podczas perswazji różnych idei, przy czym bardzo mocno akcentuje się wezwanie, natomiast pomija lub redukuje argumentację. Hipnoza jest skrajną postacią sugestii. Tę technikę należy rozumieć jako...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /07.08.2013 Znaków /3 577

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TECHNIKI PERSWAZYJNE - Imperatywność

    Jest to nie tylko zgodne z nazwą użycie trybu rozkazującego, czyli akcentowanie wezwania (kup..., korzystaj z..., weź udział w... itp), lecz również, a właściwie przede wszystkim stwarzanie atmosfery konieczności podporządkowania się wezwaniu. Jest to technika stosowana głównie w reklamie.

    Chodzi tu o...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /07.08.2013 Znaków /1 012

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TECHNIKI PERSWAZYJNE - Oddziaływanie pośrednie

    Polega ono na oddziaływaniu na osoby otaczające odbiorcę, o którego nadawcy chodzi, które:

    a) są bardziej podatne na wpływ, oraz

    b) mogą wpłynąć na odbiorcę.

    Tę technikę stosuje się przeważnie wtedy, gdy odbiorca jest oporny w stosunku do treści oddziaływania. Oddziaływano już w ten sposób...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /07.08.2013 Znaków /1 750

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TECHNIKI PERSWAZYJNE - Rozdawanie próbek i prezentów

    Najkrócej można tę technikę określić jako dawanie czegoś odbiorcom w celach perswazyjnych, głównie reklamowych. Z tego względu jest to kosztowny rodzaj oddziaływania. W reklamie przybiera postać rozdawania próbek oferowanych towarów lub, jeżeli to jest niemożliwe, dawanie różnych drobiazgów luźno lub...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /07.08.2013 Znaków /1 506

    praca w formacie txt

Do góry