Dydaktyka /241 prac/

  • Ocena brak

    Podział gier dydaktycznych

    1. Burza mózgów – ta metoda przeznaczona jest do samodzielnego, szybkiego wymyślania przez uczniów zbioru hipotez przy wykorzystaniu myślenia intuicyjnego.

    2. Metoda sytuacyjna – zwana metodą przypadków – polega na bardzo dokładnym rozpatrzeniu jakiegoś przypadku, tak skonstruowanego, że jest on typowy...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 834

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przyczyny, istota, rodzaje niepowodzeń szkolnych

    NIEPOWODZENIA SZKOLNE

    Są to wyraźne rozbieżności między wymaganiami dydaktycznymi i wychowawczymi szkoły, a zachowaniem ucznia oraz uzyskiwanym przez niego wynikami.

    NIEPOWODZENIA SZKOLNE

    Wychowawcze, dydaktyczne

    Ukryte, jawne

    Przejściowe, względnie trwałe

    Drugoroczność, odsiew

    PRZYCZYNY...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 262

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Znaczenie i cele pracy domowej w procesie kształcenia

    Praca domowa jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych dydaktycznych form organizacji procesu kształcenia na wszystkich szczeblach nauczania, szeroko stosowana zarówno w lekcji problemowej jak i lekcji podającej. Polega na obowiązkowym wykonywaniu w domu zajęć, które zleca uczniowi nauczyciela w toku...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 079

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie, budowa, rodzaje lekcji oraz ich właściwości

    Lekcja - organizacyjna forma nauczania oparta o realizację określonego zadania dydaktycznego. Jest formalnym rodzajem interakcji nauczyciela z uczniami, nastawionym na realizację celów kształcenia.

    Struktura lekcji uzależniona jest od:

    realizowanych celów

    treści merytorycznych

    metod kształcenia...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 950

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie, istota, cele i zadania samokształcenia

    Samokształcenie - samodzielne zdobywanie wiadomości, umiejętności i sprawności praktycznych z określonej dziedziny wiedzy. W szerszym ujęciu - kształtowanie własnej osobowości według własnego wzoru ideału.

    Nazywane również "samouctwem". Samokształcenie osiąga optymalny poziom wtedy gdy...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 325

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Znaczenie zasad nauczania dla prawidłowej organizacji procesu nauczania

    ZASADY NAUCZANIA

    Zasady nauczania to ogólne normy postępowania dydaktycznego, określające jak należy realizować cele kształcenia. można wyróżnić wiele znaczeń „zasady nauczania”. W dydaktyce można wyróżnić co najmniej 3 znaczenia terminu zasada nauczania. Według pierwszego z tych znaczeń zasada to...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 613

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie, istota oraz typologia środków dydaktycznych

    ŚRODKI DYDAKTYCZNE - to przedmioty które dostarczają uczniom określonych bodźców, ułatwiają im bezpośrednie i pośrednie poznanie rzeczywistości.

    Funkcje: poznawcza, kształcąca, dydaktyczna. Podział środków: wzrokowe, słuchowe, wzrokowo - słuchowe, częściowo automatyzujące proces dydaktyczny...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /485

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teorie doboru treści kształcenia, zależności pomiędzy celami a treściami kształcenia

    Materializm dydaktyczny- twórca F.W.Doerpfeld. zasadniczym celem pracy, szkoły powinno być przekazanie uczniom jak największego zasobu wiadomości z możliwie różnych dziedzin nauki. Realizacja takiego programu zmusza nauczyciela do pośpiechu i powierzchowności pracy, a praca ucznia jest mało...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 852

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki wpływające na dobór treści do programów szkolnych

    Na program nauczania składają się:

    2.materiał nauczania (czyli podstawowe informacje, pojęcia, prawa i ważniejsze hipotezy, metody, techniki pracy, algorytmy, reguły postępowania itp. z zakresu dyscypliny naukowej odpowiadającej danemu przedmiotów

    3. uwagi o realizacji programu i wskazówki na temat...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 223

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział i charakterystyka celów kształcenia

    Cele kształcenia to planowe, zamierzone i długotrwałe założenia dydaktyczne co do tego jak kształcić, jakie wartości wpajać i jakimi metodami.

    Podział celów kształcenia:

    cele rzeczowe (ogólne, odnoszące się do rzeczywistości):

    cele kształcenia ogólnego

    cele kształcenia zawodowego

    cele...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 875

    praca w formacie txt

Do góry