Dydaktyka /241 prac/

  • Ocena brak

    Scharakteryzuj ogniwa (momenty) procesu nauczania i uczenia się

    A. Uświadomienie uczniom celów i zadań

    Zadaniem nauczyciela jest troska o stałe mobilizowanie uczniów do nauki. Momentem wyjściowym jest uświadomienie celów i ukształtowanie pozytywnej motywacji.

    B. Zapoznanie uczniów z nowym materiałem

    Źródłem poznania jest rzeczywistość, lub słowo...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /3 380

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Autorski program szkolny i jego zawartość

    Każdy program autorski, mimo swojego indywidualnego charakteru, musi spełniać wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 stycznia 2009 r.

    Każdy program autorski musi uzyskać:

    program wychowania przedszkolnego - pozytywną opinię nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /624

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Porównaj koncepcję informacyjną treści nauczania z koncepcją czynnościową

    Treść nauczania traktuje się jako system elementów. jeśli za najmniejszy element uwaza się wiadomości to jest to koncepcja treści – informacyjna:

    informacja oparta na wiadomościach

    akcentująca zapamiętanie i odtwarzanie wiadomości

    informacyjnie bogata, ale czynnościowo...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /570

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omów taksonomię celów praktycznych B. Niemierki

    To Umiejętności praktyczne, inaczej psychomotoryczne są czynnościami łączącymi myślenie z ruchem fizycznym. Są to, np.: pisanie, rysowanie, taniec itp..

    B. Niemierski swoją taksonomię celów praktycznych oparł na dwóch poziomach celów: „działania” i „umiejętności”.

    Taksonomia celów działania...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /511

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Na czym polega opcjonalizacja celów nauczania? Przedstaw na dowolnym przykładzie

    OPERACJONALIZACJA- to zamiana celów ogólnych na cele operacyjne. W toku operacjonalizacji cele ogólne ulegają następującym zmianom:

    1.Cele są jasno sprecyzowane (tzn. pozbawione luźnych wyrażeń)

    2.Cele są konkretne (potrafię coś zrobić, wyliczyć)

    3.Cele są uszczegółowione

    4.Cele są upodmiotowane...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /517

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tendencje przemian w dydaktyce współczesnej

    jest różnorodność jeżeli chodzi o wybór szkoły

    dydaktykę współczesną łączy się z wartościami

    globalne traktowanie człowieka jako całej osobowości

    odchodzi się od dydaktyki technicznej na rzecz podmiotowości, szacunku

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /281

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dydaktyka deweyowska (progresywistyczna)

    aktywny jest uczeń

    jest to dydaktyka myślenia

    dominuje wiedza użyteczna tzn potrzebna w życiu

    zadawanie prac problemowych

    ważne są umiejętności

    Etapy myślenia wg John’a Dewey`a (rozwiązywanie problemów):

    odczucie trudności

    określenie, nazwanie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /428

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dydaktyka herbartowska (tradycyjna)

    nauczyciel jest aktywny, układa pytania i zadania

    nauczyciel decyduje

    najważniejszy cel to wychowanie silnego człowieka

    występują kary a także dyscyplina(jeżeli uczeń się nie podporządkował to był karany)

    jest to dydaktyka pamięci

    przedmioty humanistyczna

    ważna...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /333

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak rozumiesz pojęcia: kształcenie, nauczaniem uczenie się, samokształcenie?

    A. kształcenie:

    - to nauczanie i uczenie się

    - jest organizowane w instytucjach wyższych np.: studia

    - jest to działanie planowe, wielostronne, ukierunkowane na realizację określonych celów i wymagające  systematycznego i długotrwałego wysiłku

    - rezultatem kształcenia jest wykształcenie, które...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 346

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Techniczne środki nauczania

    To wszelkiego rodzaju przedmioty oddziałujące na zmysły uczniów, których zadaniem jest ułatwienie poznawania rzeczywistości. Środki dydaktyczne skracają proces nauczania, pozwalając w krótszym czasie przekazać więcej wiadomości. Wykorzystanie techniki w procesach kształcenia i wychowania dzieci i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /6 136

    praca w formacie txt

Do góry