-
Ocena brak
Na czym polega przygotowanie rzeczowe i metodyczne do lekcji?
Na przygotowanie rzeczowe składa się:
Nagromadzenie, uporządkowanie wiedzy nauczyciela oraz przygotowanie odpowiednich materiałów i pomocy szkolnych, na przygotowanie metodyczne zaś – zaplanowanie lekcji, sposobów opracowania tematu lekcji, zaciekawienia najważniejszymi problemami, powiązania z praktyką...
-
Ocena brak
Rola zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych
-kształcącą,
-integrującą,
-rekreacyjno-rozrywkową.
Zajęcia pozalekcyjne służą rozszerzaniu i pogłębianiu wiedzy, rozwijaniu zainteresowań nauką, sztuką, techniką i życiem społecznym.. Realizacja zajęć pozalekcyjnych we współczesnej szkole.
Organizowane w szkole zajęcia pozalekcyjne...
-
Ocena brak
Wycieczka jako szczególna forma kształcenia
WYCIECZKA- bezpośrednie zaznajamianie uczniów z określonymi przedmiotami, często w ich naturalnym środowisku, zjawiskami i procesami przyrodniczymi, technicznymi, społecznymi i kulturowymi pod kątem widzenia wcześniej ustalonych celów pedagogicznych, wycieczką szkolną nazywamy każde zorganizowane wyjście...
-
Ocena brak
Metody praktyczne i ich wykorzystywanie w rozwijaniu umiejętności i sprawności
Praktyczne:
-metody realizacji zajęć wyrównawczych;
-metody ćwiczeniowe;
-
Ocena brak
Metody eksponujące (waloryzacyjne) i ich wykorzystywanie w edukacji szkolnej
Waloryzacyjne (metody eksponujące wartości, wpływające na takie składniki osobowości jak uczucia, szczególnie wyższe, przekonania światopoglądowe, postawy, system wartości i charakter):
a)impresywne:
-sprowadzają się do organizowania uczestnictwa dzieci i młodzieży czy dorosłych w odpowiednio...
-
Ocena brak
Gry dydaktyczne i ich stosowanie na zajęciach edukacyjnych
Gra jest ćwiczeniem — «zabawą» w której przestrzega się ściśle określonych zasad, jest działaniem wykonywanym dla przyjemności, dlatego można być pewny jej skuteczności w procesie kształcenia.Gry dydaktyczne można podzielić na:
funkcyjne decyzyjne, planowe, symulacyjne.Gra funkcyjna...
-
Ocena brak
Metody problemowe i ich wykorzystanie w praktyce szkolnej
Zaliczana do grupy metod samodzielnego dochodzenia do wiedzy,
- zmusza wychowanka do stawiania pytań, problemów (problema grec. - zadanie, zagadnienie),
- stawiając pytania należy pamiętać, że nie każde pytanie jest problemem,
- musi najpierw zaistnieć sytuacja problemowa, a potem dopiero...
-
Ocena brak
Metody podające i ich wykorzystanie w praktyce szkolnej
a) wiedza uprzednia – aby zdobyć wiedzę na nowy temat, musimy mieć wiadomości pokrewne, aby wiedza pokrywała się, łączyła, uzupełniała; wiedzę należy dawkować, podawać w odpowiedniej ilości, systematycznie do niej nawiązywać; działa jak filtr dla nowych informacji i tym samym decyduje w jakim...
-
Ocena brak
Wady i zalety typologii tradycyjnej metod nauczania
WADY:
- zaliczanie do jednej grupy metod, które wymagają różnego zaangażowania uczącego się
- oderwanie poznania umysłowego od praktyki
- nie mieści metod wypracowanych później
ZALETY:
- zapewnia utrwalenie zdobytej wiedzy
- ułatwia kontrole i ocen stopnia opanowania tej wiedzy
-
Ocena brak
Zadania przedlekcyjne (planujące) i polekcyjne w modelu nauczania problemowego oraz ich związek z przebiegiem lekcji
Zadania przedlekcyjne
wybór celów
zaprojektowanie sytuacji problemowej
wyposażenie i organizacja – logistyczna (pomoce naukowe – fragmenty książki, filmu)
Zadania polekcyjne:
kontrola i ocena- sprawdzanie zrozumienia, listy kontrolne, ocena możliwości uczenia się...