Dydaktyka /241 prac/

  • Ocena brak

    Praca domowa ucznia, organizacja pracy szkolnej i domowej

    Praca domowa : powinna wiązać się z treścią lekcji, być jej pogłębieniem lub kontynuacją, powinna być zrozumiała dla ucznia, nie może go przeciążać, ma wdrażać do samokontroli utrwalać materiał rozwijać indywidualne doświadczenie.

    Jest uzupełnieniem i ciągiem dalszy, pracy lekcyjnej...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /451

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje gier dydaktycznych

    Podział gier dydaktycznych:

    Burza mózgów – ta metoda przeznaczona jest do samodzielnego, szybkiego wymyślania przez uczniów zbioru hipotez przy wykorzystaniu myślenia intuicyjnego.

    Metoda sytuacyjna – zwana metodą przypadków – polega na bardzo dokładnym rozpatrzeniu jakiegoś przypadku, tak...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /4 630

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie gry dydaktycznej

    Gry dydaktyczne to rodzaj metod nauczania – należących do grupy metod problemowych, które organizują treści kształcenia w modele rzeczywistych zjawisk, sytuacji, w celu zbliżenia procesu poznawczego ucznia do poznania bezpośredniego, dzięki dostarczeniu okazji do manipulowania modelem.

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /307

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gry dydaktyczne – ogólna charakterystyka

    W pierwszym znaczeniu oznacza ono, iż gra jest narzędziem za pomocą którego chcemy osiągnąć jakiś cel w pracy z uczniami i dlatego wykorzystywana jest w celowo zorganizowanym procesie dydaktycznym czyli w nauczaniu zinstytucjonalizowanym. W drugim znaczeniu oznacza to, iż ktoś się czegoś uczy, nabywa...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /916

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Analiza metod nauczania

    a. dyskusja – metody oparte na słowie

    b. wykład – oparte na słowie

    c. „burza mózgów” – metody problemowe

    d. pogadanka – „giełda pomysłów”– oparte na słowie

    e. opowiadanie – metoda oparta na słowie

    f. pokaz – oparte na obserwacji i pomiarze

    g. wyjaśnienie

    h. prezentacja – na obserwacji i pomiarze

    i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /3 514

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody a inne elementy systemu dydaktycznego

    System dydaktyczny – całokształt zasad organizacyjnych oraz treść, metody i środki nauczania – uczenia się tworzące spójną wewnętrznie strukturę i podporządkowanie relacji społecznie akceptowanych celów kształcenia.

    Uczenie się – nauczanie = zbiór powiązanych ze sobą czynności uczniów i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /540

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie metody

    Jest to droga, sposób postępowania. Dają odpowiedź na pytanie „ jak trzeba uczyć w zakresie różnych przedmiotów i na różnych szczeblach pracy dydaktycznej, a także stosowanie do realizowanych celów i zadań nauczani”.

    METODY NAUCZANIA ► - to sposób postępowania nauczyciela z uczniami, w celu...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /394

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody nauczania – ogólna charakterystyka

    METODY NAUCZANIA ► -to sposób postępowania nauczyciela z uczniami, w celu osiągnięcia zamierzonego celu, systematyczne stosowany sposób pracy nauczyciela z uczniami, umożliwiające uczniom opanowanie wiedzy wraz z umiejętnościami posługiwania się nią w praktyce, jak również rozwijanie zdolności i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /1 901

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dorobek dydaktyki XX wieku

    Termin dydaktyka pochodzi od greckiego określenia didasco – uczę w znaczeniu nauczam (kogoś), didascalos – nauczyciel.

    Po raz pierwszy tego sformułowania użyto w XVII w. w Niemczech.

    Pierwotnie w XVII i XVIII w. dydaktykę traktowano (definiowano) jako sztukę nauczania, czyli przekazywania informacji...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /1 697

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym

    A) profilaktyka pedagogiczna, a wtym nauczanie problemowe i nauczanie grupowe (ustrzega przed błędami metodycznymi popełnianymi przez n-la;

    B) diagnoza pedagogiczna, a przede wszystkim posługiwanie się takimi sposobami poznawania uczniów oraz kontroli i oceny wyników nauczania, jakie pozwalają na możliwie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /905

    praca w formacie txt

Do góry