Dydaktyka /241 prac/

  • Ocena brak

    Funkcje samokontroli i samooceny w procesie kształcenia

    Samokontroli –

    Samokształcenie - samodzielne zdobywanie wiadomości, umiejętności i sprawności praktycznych z określonej dziedziny wiedzy. W szerszym ujęciu - kształtowanie własnej osobowości według własnego wzoru ideału.

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /20.12.2011 Znaków /241

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Formy i metody kontroli i oceny

    KONTROLA WIEDZY :

    - testy, kartkówki, projekty, referaty – samosprawdzenie i utrwalenie wiadomości, umiejętności – wdraża do samokształcenia

    - zbiorowa pogadanka – powtórzenie i uogólnienie wiadomości – aktywacja umysłowa ucznia  

    - obserwacja – nauczanie za pomocą podręczników i innych środków...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /20.12.2011 Znaków /732

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wymagania oraz funkcje stawiane kontroli i ocenie

    Dekalog oceniania :

    a) brać pod uwagę specyfikę uczenia się i wspierać ją

    b) w ocenianiu uwzględniać różnicę pomiędzy uczniami

    c) jasny cel oceniania

    d) trafne ocenianie (rower)

    e) rzetelne

    f) wszystkie formy oceniania muszą zapewnić uczniom otrzymanie informacji na temat wyników jego uczenia

    g)...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /20.12.2011 Znaków /715

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przedmiot kontroli i oceny w edukacji

    Zalety i wady metody kontroli:- bezpośredni kontakt z nauczycielem – rozwija umiejętności językowe – jest szybka i łatwa do przeprowadzenia – pozwala na indywidualizację wymagań , - sprawdza faktyczną wiedzę ucznia – umożliwia ocenę umiejętności rozwiązywania problemu wady :jest bardziej stresująca –...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /20.12.2011 Znaków /941

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie: ocena, opinia

    Opinia - wyrażony w formie werbalnej pogląd, ściśle powiązany z subiektywnym spojrzeniem autora - używanie opinii zamiast ocen jest jedną z podstaw asertywnego zachowania.

    Ocena - wyrażony kategorycznie osąd, krytyka, werdykt - może mieć charakter werbalny lub pozawerbalny . Zastąpienie ocen opiniami...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /20.12.2011 Znaków /353

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody sprawdzania wyników nauczania, ocena szkolna

    Metody kontroli i oceny:

    - konwencjonalne:

    - obserwacja ucznia

    - kontrola praktyczna (polegająca na zrobieniu czegoś)

    - kontrola ustna

    - kontrola pisemna

    - niekonwencjonalne:

    - testy:

    - ...otwarte (zadanie, rozprawka itp.)

    - ...krótkiej odpowiedzi (zadania z luką itp.)

    - ...zamknięte (wielokrotnego...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /20.12.2011 Znaków /891

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym oraz ich przezwyciężanie

    - profilaktyka pedagogiczna – w tym nauczanie problemowe i nauczanie grupowe. Praca ucznia na lekcji w kilkuosobowych zespołach nad określonym problemem o charakterze praktycznym lub teoretycznym powoduje wzrost zainteresowania nauką, wdraża do kolektywnego przezwyciężania trudności, stwarza liczne okazje do...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /1 128

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przyczyny niepowodzeń szkolnych

    1. społeczno – ekonomiczne- trudne dzieciństwo, brak książek i warunków do nauki, niski poziom kultury rodziców, trudne warunki materialne, nadmierne obciążenie dzieci praca domową

    2. biopsychiczne – zależność miedzy poziomem rozwoju umysłowego dzieci a ich powodzenie czy niepowodzenie w...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /712

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Odsiew, drugoroczność, niepowodzenie ukryte

    Niepowodzenie ukryte – występuje wówczas, gdy nauczyciele nie dostrzegają braków w wiadomościach, umiejętnościach i nawykach uczniów, mimo, że braki tego rodzaju ( z punktu widzenia celów oraz programu nauczania) – rzeczywiście istnieją.

    Odsiew – całkowite przerwanie przez ucznia nauki w szkole przed jej...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /567

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie powodzenia i niepowodzenia szkolnego

    Niepowodzenia szkolnego – sytuacja , która charakteryzuje się występowaniem wyraźnych rozbieżności między wymaganiami wychowawczymi i dydaktycznymi szkoły a postępowaniem uczniów oraz uzyskiwanymi przez nich wynikami nauczania     

    Niepowodzenie szkolne :

    a) wychowawcze

    b) dydaktyczne

    ukryte

    jawne :

    -...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /416

    praca w formacie txt

Do góry