Dydaktyka /241 prac/

  • Ocena brak

    Dokonaj charakterystyki pojęć kształcenie i wykształcenie

    KSZTAŁCENIE

    Rezultatem k. jest -> wykształcenie. Rozróżniamy k. ogólne, które sprzyja opanowaniu wiadomości i sprawności niezbędnych wszystkim obywatelom kraju, niezależnie od ich przyszłego zawodu, i k. specjalne, czyli zawodowe, zapewniające zdobycie kwalifikacji w zakresie jakiejś specjalności...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 743

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dokonaj charakterystyki pojęcia wychowanie

    Wychowanie- oddziaływania organizowane celowo, mające prowadzić do pożądanych zmian w funkcjonowaniu jednostek i grup.

    Pomaganie człowiekowi w kształtowaniu siebie w określonych wymiarach tzn. trzech komponenty postawy: behawioralnym intelektualnym oraz emocjonalnym

    WYCHOWANIE

    to całość wpływów i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 796

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dokonaj charakterystyki pojęcia uczenie się

    Uczenie się jest procesem w toku którego- na podstawie doświadczania, poznawania i ćwiczenia powstają nowe formy zachowania się i działania lub ulegają zmianom formy wcześniej nabyte. Cechy świadomie organizowanego uczenia się: aktywność osoby uczącej się, ukierunkowanie, planowość, a...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /960

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dokonaj charakterystyki pojęcia nauczanie

    przez nauczanie rozumiemy planową i systematyczną pracę nauczyciela z uczniami, polegającą na wywołaniu i utrwaleniu zmian w ich wiedzy, dyspozycjach, postępowaniu. Nauczanie jest działalnością intencjonalną.

    NAUCZANIE

    to planowa i systematyczna praca nauczyciela z uczniami mająca na...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 109

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co oznacza termin dydaktyka

    Subdyscyplina pedagogiczna która zajmuje się:

    teoriom - nauką o nauczaniu i uczeniu się, a więc jako system poprawnie uzasadnionych twierdzeń i hipotez dotyczących procesu, zależności i prawidłowości nauczania, uczenia oraz sposobu kształtowania tego procesu przez człowieka.

    ( Współcześnie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /389

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omów genezę powstania nazwy dydaktyka

    Nazwa dydaktyka pochodzi z języka greckiego, w którym didaktikós znaczy pouczający, a didasko uczę.

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /116

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Problemy oceny szkolnej

    - motywowanie – bodziec do dalszej pracy

    - dydaktyczne – ile wiedzy, jakie umiejętności musi uczeń mieć, adekwatna do wiedzy i umiejętności, uwzględnia kryteria dydaktyczne

    - społeczno – wychowawcze – szkoła uwzględnia kryterium dydaktyczne na tle innych kryteriów

    - przekazanie informacji o tym...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /20.12.2011 Znaków /1 751

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola jako badanie

    Kontrola – stopień opanowania przez ucznia przekazywanych im wiadomości. Jest jednym z głównym zadań nauczyciela w toku realizacji tego ogniwa jak wykrycie braków i luk w wiadomościach i umiejętnościach dzieci i młodzieży, a także ocena trwałości i operatywności opanowanej przez nich wiedzy...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /20.12.2011 Znaków /326

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Klasyfikacja zadań testowych

    RODZAJE TESTÓW :

    1. zadanie krótkie, odpowiedzi :

    wymień mniej niż dwa zdania wymagające rozumienia i analizy, cały punkt – pełna czynność

    przydatność : łatwość sformowania pytań,  pozwala na szybkie sprawdzenie

    błędy : polecenia są niezrozumiałe

    2. zadania z luką – dopełnić brakujący...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /20.12.2011 Znaków /794

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sprawdzanie i pomiar osiągnięć szkolnych

    a) sprawdzanie – obejmuje czynności gromadzenia i scalania informacji o uczniach i klasie przy pomocy różnych środków, jego efektem jest rozpoznanie osiągnięć ucznia

    b) ocenianie – jest to proces, ma charakter ciągły i systematyczny

    c) ocenianie ciągłe

    d) ocenianie jednorazowe : zewnętrzne –...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /20.12.2011 Znaków /771

    praca w formacie txt

Do góry