Dydaktyka /241 prac/

  • Ocena brak

    Cele światopoglądowe uczenia się i nauczania

    Światopogląd: system przekonań i postaw dotyczących miejsca i roli człowieka w świecie, w tym roli własnej jednostki lub grupy. Światopogląd jest pochodną wiedzy osobistej (poznania świata) i motywacji do działania (doboru celów), łączy dziedzinę poznawczą i emocjonalną uczenia się.

    1. Taksonomia...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 217

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cele praktyczne uczenia się i nauczania

    Dziedzina praktyczna: odmiana dziedziny poznawczej, opanowywana w większym stopniu przez ćwiczenie i kontrolę wpływu na otoczenie niż przez zastosowanie wiedzy teoretycznej.

    Nazywana jest też psychometryczną, gdyż obejmuje głównie koordynację czynności ruchowych

    1. Taksonomia celów kształcenia...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 035

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cele poznawcze uczenia się i nauczania

    - głębsze poznawanie rzeczywistości

    A) Taksonomia celów kształcenia dziedziny poznawczej:

    Zapamiętywanie wiadomości – czyli gotowość przypomnienia sobie określonej informacji, bez zniekształceń, ale i bez własnej interpretacji

    Zrozumienie wiadomości – przedstawianie ich w nowej formie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 329

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cele emocjonalne uczenia się i nauczania

    - cele emocjonalne dotyczą uczuć

    A) taksonomia celów kształcenia dziedziny motywacyjnej:

    a) uczestnictwo w działaniu – czyli uważne wykonywanie określonych czynności w ramach wyznaczonej roli, na ogół poprawnie, ale bez wykazywania inicjatywy

    b) podejmowanie działania – czyli samorzutne rozpoczynanie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 463

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka koncepcji i szkoły zakorzenionej w tradycji

    1. Program nauczania:

    - znacznie szerszy niż ten wskazany przez prawo oświatowe

    - ma charakter autorski, wciąż ulega zmianom

    - oprócz przedmiotów tradycyjnych uczeń może wybrać liczne fakultety

    - liczba uczniów w klasie nie przekracza 12, a przy nauce j. obcego 5 osób

    2. Program wychowawczy:

    -...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 524

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka tendencji alternatywnych jako wyrazu kryzysu szkoły

    Istnieje pożądany kształt szkoły, który obecnie jest trawiony przez kryzys

    Podmioty edukacji: nauka, rodzina, nauczyciele, uczniowie, ministrowie, eksperci, politycy.

    Hartmund Hentig, humanistyczna szkoła jako miejsce w którym:

    Ma się ochotę na zajmowanie się jakimś...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 678

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omówić środki przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym

    Metody i środki walki z niepowodzeniami:

    a)profilaktyka pedagogiczna –nauczanie problemowe i grupowe

    b)diagnoza pedagogiczna

    c)terapia pedagogiczna

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /159

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Typy lekcji i ich charakterystyka

    Typ lekcji to taka jej odmiana, która wynika z realizacji funkcji dydaktycznych w toku procesu nauczania i uczenia się oraz z organizacji pracy na lekcji, zastosowanych metod czy środków dydaktycznych.

    Typy lekcji wynikające z realizacji funkcji:

    lekcje wprowadzające i zaznajamiające uczniów z nowym...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /2 124

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nauczyciel i jego udział w procesie kształcenia

    PRZYGOTOWANIE NAUCZYCIELA DO LEKCJI  składa się z 3 zakresów:

    1. przygotowanie merytoryczne – zwane przedmiotowym, związane z treściami – znajomość treści, wybór konkretnych zagadnień, które będą omawiane, wybór treści, które wg nauczyciela są niezbędne. W trakcie tego przygotowania nauczyciel...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /2 781

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omówić ogniwa procesu nauczania – uczenia się w toku poszukującym

    Formalizm dydaktyczny (intelektualizm) jest koncepcją eksponującą właśnie zdolności poznawcze; przedstawicielami tego kierunku byli:

    Pestalozii, Schmidt, Dawid czy Dobrowolski;

    głównym celem jest tutaj pogłębianie i rozszerzenie kształcenia, uszlachetnianie zdolności oraz zainteresowań poznawczych...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /731

    praca w formacie txt

Do góry