Dydaktyka /241 prac/

  • Ocena brak

    Omówić ogniwa procesu nauczania – uczenia się w toku podającym

    materializm dydaktyczny (encyklopedyzm) był reprezentowany np. przez J. A. Komeńskiego czy Basedowa;

    głównym celem kształcenia jest przekazywanie jak największej ilości wiedzy z zakresu różnych dyscyplin naukowych;

    każdy profesor jest encyklopedystą; wynikiem takiej teorii jest powstawanie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /556

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy współczesnego modelu kształcenia

    są dostrzegalne, czyli określone w sposób pozwalający na ustalenie stanu ich wykonania

    wykonalne, czyli możliwe do realizacji w danym czasie

    logiczne, czyli bez wewnętrznych sprzeczności

    rzeczowe i precyzyjne - przedstawiają syntetyczny opis stanu jaki chcemy...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /403

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Środki kształcenia wg. W. Okonia

    Istnieje także inny podział środków dydaktycznych Kategorie środków dydaktycznych wytypowane przez Wincentego Okonia:

    1. Pierwszą z nich są środki proste, do których należą:

    - środki słowne (podręczniki, teksty drukowane)

    - proste środki wzrokowe (modele, autentyczne wzory przedmiotów...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 138

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Klasyfikacja środków wg. E. Fleminga i J. Jacoby’ego

    Istnieje wiele typologii środków dydaktycznych. Wśród nich znacznie wyróżnia się podział, który został dokonany przez Edwarda Fleminga i Jana Jacoby’ego. Przedstawia się on następująco:

    po pierwsze środki naturalne przedstawiające w sposób bezpośredni rzeczywistość

    następnie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /782

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział środków ze względu na dostarczane bodźce

    Środki, Funkcje środków dydaktycznych

    Dydaktyczne wzbogacają stosowane metody nauczania i przyczyniają się do wzrostu ich efektywności.

    Usprawniają bezpośrednie poznawanie rzeczywistości przez uczniów, dostarczają tworzywa w postaci wrażeń i spostrzeżeń, na których opiera się poznanie pośrednie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /797

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak dzieli się środki kształcenia w dydaktyce?

    Srodki dydaktyczne – podział

    środki naturalne

    środki techniczne obrazujące rzeczywistość pośrednio (można tu zaliczyć takie środki jak: wzrokowe, słuchowe, połączone czyli wzrokowo-słuchowe, manipulacyjne, modelowe oraz automatyczne)

    symboliczne, przedstawiające rzeczywistość przy...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /2 745

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co to są środki kształcenia?

    ŚRODKI KSZTAŁCENIA

    …poglądowość spełnia rolę pobudzającą do naśladownictwa...

    Środki dydaktyczne - przedmioty, materiały i urządzenia umożliwiające usprawnianie procesu nauczania i uczenia się. Ułatwiają dokładniejsze poznanie rzeczywistości w sposób bezpośredni lub pośredni.

    Wszelkie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /692

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Od czego uzależniony jest dobór metod kształcenia?

    Kryteria doboru metod nauczania.

    We współczesnym systemie dydaktycznym dobór metod nauczania zależy od celów, treści i zadań dydaktycznych oraz od wieku uczniów. Nie znaczy to jednak, że poszczególne grupy metod lub pojedyńcze metody, należące do tych grup, trzeba wiązać rygorystycznie np. z określonymi...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /737

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział metod kształcenia wg. Cz. Kupisiewicza

    Klasyfikacja metod nauczania wg Cz. Kulisiewicza:

    metody oparte na obserwacji: pokaz, pomiar;

    metody oparte na słowie: wykład, opowiadanie, pogadanka, opis, dyskusja, praca z książką;

    metody oparte na praktycznej działalności uczniów: laboratoryjna, zajęć praktycznych;

    metody...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /627

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak kształtowało się podejście do metod kształcenia na przestrzeni dziejów?

    Najstarszą historycznie grupę metod stanowią metody:

    1.oparte na naśladownictwie, które stosowano w nauczaniu okazjonalnym; nie posiadają one swoich teorii

    2. słowne (werbalne, oparte na słowie), które przeważały w średniowieczu; ich istotą jest przekazywanie gotowych wiadomości przez nauczyciela za...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 879

    praca w formacie txt

Do góry