Dydaktyka /241 prac/

  • Ocena brak

    Pojęcie celu kształcenia

    Celem kształcenia ogólnego ściśle związanego z celami wychowania jest zapewnienie wszystkim uczniom optymalnego rozwoju intelektualnego. Chodzi tu o kształtowanie pełnej osobowości ucznia. Kształcenia ogólne rozpatrywane od strony rzeczowej, obejmuje 3 podstawowe cele. Pierwszy to opanowanie podstaw wiedzy...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 213

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ogólna charakterystyka porównawcza szkoły tradycyjnej (Herbarta) i aktywnej (Deweya)

    System dydaktyczny to całokształt zasad organizacyjnych oraz treści, metody i środki nauczania, uczenia się tworzące spójną wewnętrznie strukturę podporządkowaną realizacji społecznie akceptowanych celów kształcenia. Możemy wyodrębnić systemy :tradycyjny, progresywistyczny, współczesny. Każde z...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 541

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie, elementy i istota systemu dydaktycznego

    System dydaktyczny - to całokształt zasad organizacyjnych oraz treść, metody i środki nauczania - uczenia się, tworzące spójną wewnętrznie strukturę i podporządkowanie realizacji społecznie akceptowanych celów kształcenia.

    Do systemów dydaktycznych opartych na nauczaniu klasowo-lekcyjnym zalicza...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /444

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawowe pojęcia dydaktyczne: nauczanie, uczenie się, kształcenie, samokształcenie

    Uczenie się- OKOŃ jest procesem w toku którego- na podstawie doświadczenia, poznania i ćwiczenia powstają nowe formy zachowania się i działania lub ulegają zmianom formy wcześniej nabyte. Jest ono rodzajem ludzkiej działalności, który w latach dzieciństwa i młodości uzyskuje przewagę nad innymi...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 439

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Relacje dydaktyki z innymi naukami społecznymi oraz dziedzinami pedagogiki

    Nie tylko pedagogika zajmuje się sprawami wychowania, ale także nauki: biologiczne, psychologiczne, socjologiczne, polityczne, , ekonomiczne, historyczne oraz filozoficzne. Nauki te dawniej nazywano pomocniczymi, dziś są to nauki współdziałające z pedagogiką.

    NAUKI BIOLOGICZNE dotyczą podstaw...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /13 297

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział dydaktyki: dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe

    Rodzaje dydaktyk:

    1. ogólna – to ogólna teoria kształcenia, obejmująca wszystkie przedmioty i szczeble pracy szkolnej;

    2. szczegółowa – to tzw. metodyki nauczania poszczególnych przedmiotów, (rodzaje) np.: metodyka języka polskiego, metodyka biologii, metodyka historii.

    Rodzaje dydaktyki szczegółowej to:

    -...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /759

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przedmiot, istota oraz funkcje dydaktyki

    Jednym z elementów przedmiotu badań dydaktyki jest samokształcenie. W procesie tym nauczyciel nie kieruje się bezpośrednio pracą ucznia, lecz czyni to pośrednio. Dydaktyka ogólnie zajmuje się analizą wszelakiego uczenia się i nauczania organizowanego w sposób świadomy systematyczny i planowy. Proces jest...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 027

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Geneza i znaczenie nazwy dydaktyka oraz jej twórcy

    Termin dydaktyka pochodzi od greckiego określenia didasco – uczę w znaczeniu nauczam (kogoś), didascalos – nauczyciel. Po raz pierwszy tego sformułowania użyto w XVII w. w Niemczech. Pierwotnie w XVII i XVIII w. dydaktykę traktowano (definiowano) jako sztukę nauczania, czyli przekazywania informacji...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 440

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynności nauczyciela oraz uczniów związane z dyskusją jako metodą kształcenia

    Dyskusja: polega na wymianie zdań między uczniami lub między uczniami a nauczycielem.

    Ma trzy główne cele:

    Poszerzyć wiedzę uczestników na określony temat

    Pobudzić zainteresowanie wybraną dziedziną

    Nauczyć publicznego debatowania

    Cele te wymagają odpowiedniego...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 012

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynności nauczyciela oraz uczniów podczas pogadanki jako metody kształcenia

    - oparta jest na słowie, często nadużywana

    - dotyczy głównie nauczycieli niższych klas szkoły podstawowej, gdzie rozwój języka ma szczególne znaczenie, a dzieci jeszcze nie potrafią budować dłuższych wypowiedzi

    Pogadanka: rozmowa z uczniami prowadzona przez nauczyciela. Większość pytań zadaje...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 355

    praca w formacie txt

Do góry