Liceum /26 934 prac/

  • Ocena brak

    Bitwa pod Grunwaldem (1410) - Pierwsze walki

    3 lipca po przebyciu Wisły armia kontynuowała marsz w kierunku granic państwa zakonnego przez księstwo płockie, którym władał Siemowit IV - człowiek dość niekonkretny - utrzymywał bowiem bliskie stosunki z Zakonem wysyłając jednocześnie na wojnę z nimi swoje dwie chorągwie. Poza tym to on odstąpił...

    Ocena / Przedmiot / Historia

    Autor /Kalikst Dodano /08.11.2011 Znaków /3 222

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Bitwa pod Grunwaldem (1410)

    Krzyżacy przybyli do Polski na zaproszenie księcia Konrada Mazowieckiego w 1226 roku. Pod pozorem chrystianizacji chcieli podbić ostatnie pogańskie państwa Europy. W rzeczywistości walki, które prowadzili wcale nie miały doprowadzić do szerzenia wiary chrześcijańskiej, trudno bowiem nazwać szerzeniem...

    Ocena / Przedmiot / Historia

    Autor /Kalikst Dodano /08.11.2011 Znaków /10 871

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wielka wojna z Krzyżakami (bez przebiegu wojny)

    Chrzest Litwy dokonany bez pośrednictwa Zakonu, stanowił dla niego wielką klęskę polityczną, ponieważ stawiał pod znakiem zapytania obecność Krzyżaków nad Bałtykiem. Dlatego Zakon oskarżył Litwinów o chrzest pozorny, aby uzasadnić konieczność dalszego nawracania, a jednocześnie ponawiał ataki na...

    Ocena / Przedmiot / Historia

    Autor /Kalikst Dodano /08.11.2011 Znaków /2 900

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wielka wojna północna (1700 - 1721) - Informacje Ogólne

    Reformy Piotra I:

    a) chce wprowadzić absolutyzm,

    b) zawodowa armia - służba 25 lat, nowoczesna broń, piechota, artyleria, 180 tys. żołnierzy,

    c) 1725 - Akademia Nauk - szkolnictwo techniczne, dziedzina wojskowości i budownictwa,

    d) kulturowo - obyczajowa,

    e) na siłę chciał zrobić ze szlachty...

    Ocena / Przedmiot / Historia

    Autor /Kalikst Dodano /08.11.2011 Znaków /3 835

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wielka reforma teatru XIX i XX wieku - WIELKA REFORMA: Tadeusz Miciński

    Tadeusz Miciński (1873-1918) z przekonań pansalwista5 i zwolennik pojednania z Rosją, a przeciwnik kultury łacińsko-germańskiego Zachodu. Był - podobnie jak Wyspiański - kontynuatorem poetyckiego teatru misteryjnego. Uważany dziś przez jednych za prekursora surrealizmu, przez innych za czystego...

    Ocena / Przedmiot / Historia

    Autor /Kalikst Dodano /08.11.2011 Znaków /979

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wielka reforma teatru XIX i XX wieku - WIELKA REFORMA: Stanisław Wyspiański

    Dwóch poetów należy wyróżnić w młodopolskim pokoleniu jako kontynuatorów tradycji romantycznej : Wyspiańskiego i Micińskiego. Tak jak romantycy nasi, obaj ci poeci - pozostając w zasięgu prądów ogólnoeuropejskich - zdobyli się na formację samodzielną, tworząc dramatyczne struktury odmienne i swojskie...

    Ocena / Przedmiot / Historia

    Autor /Kalikst Dodano /08.11.2011 Znaków /5 277

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wielka reforma teatru XIX i XX wieku - WIELKA REFORMA: Edward Craig i Adolf Appia

    Ojcem reformy, która spowodowała zasadniczy przełom w teatrze był Anglik, Edward Gordon Craig (1872 - 1966). Choć nie prowadził własnej sceny, jako scenograf i reżyser, a zwłaszcza jako teoretyk, dał początek właściwej Reformie, tworząc i formułując zasadę autonomii teatru. Według tej zasady...

    Ocena / Przedmiot / Historia

    Autor /Kalikst Dodano /08.11.2011 Znaków /5 761

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wielka reforma teatru XIX i XX wieku - WIELKA REFORMA: "Théâtre d'Art" i "Théâtre de l'Oeuvre"

    Równocześnie z rozwojem naturalizmu scenicznego powstaje reakcja na wynaturzenia tego kierunku w postaci "Théâtre d'art." (Teatr Artystyczny), założonego w 1890 r. przez Paula Forta; po trzech latach został on przemianowany na "Théâtre de l'Oeuvre" (Teatr Sztuki) - za czasów kierownictwa Lugné-Poëgo. Teatr ten...

    Ocena / Przedmiot / Historia

    Autor /Kalikst Dodano /08.11.2011 Znaków /1 301

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wielka reforma teatru XIX i XX wieku - TEATR REALISTYCZNY I NATURALISTYCZNY: "Théâtre Libre"

    Na paryskim bulwarze du Temple skupiły się teatry poświęcone rozrywce i sensacji, stąd ogólne określenie takiego teatru czy sztuki jako - "bulwarowe". Panowała tu również dążność do autentyzmu na scenie.

    Lecz placówką artystycznego realizmu stał się paryski "Théâtre Libre" ("Teatr Wyzwolony" 1887 -...

    Ocena / Przedmiot / Historia

    Autor /Kalikst Dodano /08.11.2011 Znaków /2 914

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wielka reforma teatru XIX i XX wieku - TEATR REALISTYCZNY I NATURALISTYCZNY: Teatr meiningeński

    Teatr meiningeński ( 1860 - 1918 ) - pełna nazwa "Meininger Hoftheater" w skrócie "Meininger", był imprezą dworską Jerzego II von Meiningena, władcy niewielkiego księstwa Sachsen - Meiningen w Turyngii. Koronowany miłośnik teatru występował nie tylko jako mecenas sztuki, ale zarazem jako jej znawca...

    Ocena / Przedmiot / Historia

    Autor /Kalikst Dodano /08.11.2011 Znaków /3 263

    praca w formacie txt

Do góry