Technika /716 prac/

  • Ocena brak

    Komora śluzowa

    Ciśnienie wody wzrasta wraz z jej głębokością o 1 atmosferę na każde 10 metrów. Powoduje to konieczność sprężania powietrza wewnątrz keso­nu. Robotnicy pracujący w kesonie muszą się tam jakoś dostać i stamtąd wyjść. Jednak otworzenie zwykłych drzwiczek umieszczonych na wystają­cej z wody...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Darek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 377

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Grodzie w budownictwie wodnym

    Cement wytwarzano w czasach rzymskich z natu­ralnego materiału zwanego pozzolana, jako że występował W okolicach miasta Pozzuoli, koło Neapolu. Aby osuszyć miejsce, gdzie przyszło sta­wiać filar, Rzymianie budowali wodoszczelne ba­riery, zwane grodziami. W dno rzeki, wokół wybra­nego miejsca, wbijali...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Darek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 882

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Budownictwo wodne

    Budowanie pod powierzchnią wody i pod dnem zbiorników wodnych związane jest z szeregiem trudności. Kiedyś takie przedsięwzięcia często kończyły się katastrofami. Dziś nowoczesne technologie uczyniły prace bezpieczniejszymi i łatwiejszy­mi, a wznoszone budowle są dobrze zabezpieczone. Dawniej roboty...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Darek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 191

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Współczesne kanały

    W kontynentalnej części Europy główne śródlą­dowe drogi wodne były stale pogłębiane i posze­rzane, by nadążyć za wzrastającymi rozmiarami pływających po nich barek. W 1977 roku w Niem­czech oddano do eksploatacji Boczny Kanał Łaby, który zapewnił możliwość całorocznej żeglugi...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Darek Dodano /31.01.2012 Znaków /2 166

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kanały północnoamerykańskie

    Rozwój sieci kanałów żeglugowych w Europie miał także wpływ na Amerykę Północną. W roku 1816 rozpoczęto jednocześnie prace na kilku drogach wodnych, mających zapewnić lepszą komunikację pomiędzy Wschodnim Wybrzeżem, regionem Wielkich Jezior oraz Środkowym Zachodem. Najniezwyklejszym spośród...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Darek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 010

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kanały w Anglii

    Kanał Południowy stanowił wzór dla reszty świa­ta. Na podobnych zasadach Francis Egerton zbu­dował kanał Bridgewater ze swej posiadłości ro­dowej Worsley do Manchesteru. Inwestycja ta rozpoczęła epokę budowania kanałów w Anglii, która trwała w latach 1760-1830. Wpierw połączono kanałami...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Darek Dodano /31.01.2012 Znaków /2 376

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Trasy kanałów

    Przeprowadzenie kanału przez wysokie wzgórze jest skomplikowane. Pojawia się bowiem poważny problem z zaopatrzeniem najwyższego stopnia kanału w odpowiednia ilość wody, by skompen­sować jej ubytek zachodzący wskutek śluzowania statków. Każdy statek przepływający przez kanał „spuszcza" z...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Darek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 706

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pierwsi konstruktorzy śluz

    Wprowadzenie wrót wspornych jest przypisywane znakomitemu humaniście i inżynierowi Leonardo da Vinci. Swego czasu był on inżynierem na dwo­rze księcia Mediolanu i parał się budową kanałów, wprowadzając między innymi w 1482 roku wyżej opisaną konstrukcję wrót śluzy. Śluzy z początku byty...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Darek Dodano /31.01.2012 Znaków /892

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Śluzy

    Śluzy były budowane na rzekach przystosowywa­nych do prowadzenia żeglugi. Przykładowo jeśli zbudowano kanał w celu ominięcia wodospadu, należało przewidzieć metodę przeniesienia statków pomiędzy poziomami wody. Identyczny problem pojawiał się, gdy na rzece spiętrzano wodę, budu­jąc...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Darek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 828

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kanały żeglugowe

    W swej drodze od źródeł do morza rzeka pokonuje pewną różnicę poziomów. Im większe nachylenie jej łożyska, tym szybszy jest nurt. Kanał żeglugo­wy nie musi rozpoczynać się w źródle rzeki, a koń­czyć w zbiorniku, do którego rzeka wpada. Kanały nie są w stanie przyjąć dużej ilości wód...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Darek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 237

    praca w formacie txt

Do góry