Gimnazjum /1 141 prac/

  • Ocena brak

    Podwodne wyrzutnie rakiet balistycznych

    Najczęściej uwagę podwodnych myśliwych przy­ciągają największe okręty podwodne jakie widział świat, podwodne nośniki międzykontynentalnych rakiet balistycznych wyposażonych w głowice jądrowe. Mogą one odpalić swój groźny ładunek spod wody, a głowice osiągną cele odległe o tysią­ce...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /1 134

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Okręty pościgowe

    Atomowe okręty podwodne są tak horrendalnie drogie, że tylko marynarki wojenne najbogatszych państw mogą sobie na nie pozwolić. Okręty te dzie­limy na dwa główne typy. Podwodni myśliwi, czyli okręty pościgowe oznaczane też angielskim kodem SSN, służą do tropienia i niszczenia jednostek...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /1 552

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozwój konstrukcji i silników łodzi podwodnych

    Maszyna parowa potrzebowała wielkiej ilości powietrza, by spalić paliwo, oraz dużego komina, który odprowadzałby znad paleniska spaliny i dym. Maszyna mogła pracować gdy okręt płynął na powierzchni^ lecz przed zanurzeniem należało ją zatrzymać, wygasić palenisko i uszczelnić komin. Było to więc...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /3 038

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Łodzie podwodne

    Pierwsze łodzie podwodne były naprawdę łódkami wiosłowymi, zbudowanymi z drewna i skóry, poruszającymi się pod powierzch­nią wody. Nowoczesny atomowy okręt podwodny jest potężną i groźną machiną wojenną zdolną przepłynąć 500 tysięcy km zuży­wając 5 kg paliwa nuklearnego. Po raz pierwszy...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /1 626

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Statki a rezonans

    Może się zdarzyć, że statek płynący ze stałą pręd­kością po falach może trafić na taką ich długość, że częstość ich uderzania jest równa częstości własnej kiwania statku. Podobnie jak dziecięca huś­tawka, która do rozhuśtania potrzebuje niewielkich pchnięć w dobrze dobranych...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /823

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pokonywanie oporu wody przez statki

    Poruszając się w wodzie, statek musi pokonywać siły oporu pochodzące od tego ośrodka. Są to opór tarcia, opór falowy, opór wirowy oraz opór kształ­tu. Opór tarcia jest związany z lepkością wody. Opór falowy jest skutkiem tego, że statek poru­szający się w przód wytwarza fale. Opór wirowy...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /1 253

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Stabilność statku

    Stabilność jednostki pływającej zależy od wza­jemnego położenia trzech punktów - środka cięż­kości, środka wyporu oraz metacentrum. Ciężar statku możemy rozpatrywać jako pojedynczą siłę skierowaną w dół ze środka masy. Siłę wyporu z kolei można przedstawić jako siłę działającą ku...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /3 212

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Warunki żeglugowe

    Na wzburzonym morzu na statek działają ogromne naprężenia. Dzieje się tak, gdyż siła wy­poru działająca na każdą partię kadłuba zależy od wysokości fali w danym punkcie. Tam, gdzie znaj­duje się grzbiet fali, tam siła wyporu będzie wyso­ka, podczas gdy w dolinie siła ta osiągnie mini­mum...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /3 167

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Balony - współczesne trendy

    Współcześnie bezzałogowe balony, zwykle wy­pełnione wodorem, używane są do badań atmos­fery i prognozowania pogody. Wynoszą one w górne warstwy atmosfery aparaturę badawczą. Dane zbierane przez nią są albo transmitowane na ziemię drogą radiową, albo też gromadzone i od­czytywane po wylądowaniu...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /720

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Statki i łodzie - wyporność i ładunek

    W dawnych czasach statki i łodzie budowano z drewna. Pierwszy żelazny statek zwodowano dopiero w 1790 r. Sto lat później głównym materiałem konstrukcyjnym wyko­rzystywanym do budowy jednostek transportu morskiego była stal. Gdy przed dwustu laty ogłoszono zamiar zbudowania statku z żelaza, wielu ludzi...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /2 338

    praca w formacie txt

Do góry