Gimnazjum /1 141 prac/

  • Ocena brak

    Sygnalizacja drogowa mechaniczna

    Ta pierwsza sygnalizacja londyńska składała się z gazowej latarni zamontowanej na żeliwnym słu­pie. Na bokach latarni zamontowane były koloro­we płytki, tak że gdy na jednej ulicy widoczne było światło czerwone (stop), to na ulicy prostopadłej było światło zielone (jechać). Cały system był...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /3 976

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Znaki i symbole drogowe

    Większość znaków drogowych przekazuje zawar­tą w nich informację za pomocą prostych symboli, rzadko stosuje się słowa. Ułatwia to zadanie kie­rowcom z obcych krajów, którzy nie muszą znać miejscowego języka. Kierowcy podróżujący zagra­nicę wiedzą, że większość znaków wygląda nie­mal...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 634

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola ruchu drogowego

    Z uwagi na stały wzrost liczby pojazdów, ruch drogowy musi być coraz staranniej kontrolowany i monitorowany. Inaczej na znacznej części dróg utworzyłyby się korki uniemożliwiające jazdę. W krajach o znacznym natężeniu ruchu drogowego jest on sterowany za pomo­cą znaków oraz sygnałów drogowych...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 094

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sterowanie motocyklem

    Przedni hamulec jest uruchamiany dźwignią, znaj­dującą się na prawym ramieniu kierownicy. Hamu­lec tylny zaś włącza się nogą, za pomocą dźwigni umieszczonej po prawej stronie motocykla. Do włą­czania sprzęgła służy dźwignia umieszczona na lewym ramieniu kierownicy. W małych maszy­nach obok...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /965

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Modele specjalne motocykli

    Popularność motocrossu - wyścigów motocyklo­wych rozgrywanych w trudnym terenie - przyczy­niła się do rozwoju motocykli terenowych okre­ślanych nazwą enduro. Charakteryzują się one między innymi zwiększonym prześwitem, zasto­sowaniem niższych przełożeń w skrzyni biegów oraz głębokim...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /713

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Współczesne motocykle

    Ramy nowoczesnych motocykli wykonuje się zwy­kle z rur stalowych. Silnik jest podtrzymywany przez biegnące u dołu dwie rury. Oba koła wypo­saża się w amortyzatory, zarówno po to aby zwięk­szyć komfort jazdy, jak i w celu polepszenia wła­sności jezdnych pojazdu. Seryjne motocykle wyposaża się w...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 008

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Motocyklowe hamulce

    Motocykle mogą mieć hamulce bębnowe lub tar­czowe. Zdarza się, że z przodu jest hamulec tar­czowy, a z tyłu bębnowy. Hamulce bębnowe mają bębny hamulcowe wbudowane w piasty kół. Gdy włączamy hamulec, dwa klocki hamulcowe, wyłożone termoodpornym materiałem, dociskane są do wewnętrznych...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /604

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pierwsze motocykle

    Najwcześniejsze motocykle były zwykłymi rowe­rami, do których wmontowano silnik spalinowy, napędzający tylne koło. Pierwszy był pojazd zbu­dowany przez słynnego Gottlieba Daimlera w roku 1885, jednak jeszcze sporo lat zajęło motocyklom zdobycie większej popularności. Cóż, pierwsze konstrukcje...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 601

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tramwaje i trolejbusy

    Trolejbusy są napędzane silnikami elektrycznymi, a energię czerpią poprzez pantograf z sieci trak­cyjnej rozpiętej nad ulicą. Jako że nie są zasilane z akumulatorów nadają się do ciągłego użytku. W przeciwieństwie do tramwajów poruszających się po torach, trolejbusy mogą w dość znacznym...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /909

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Autobusy

    W roku 1927 pojawił się autobus w formie podob­nej do dzisiejszej - prostopadłościennego pudełka, wyglądającego z grubsza tak samo z przodu jak i z tyłu, w którym miejsce kierowcy i drzwi wej­ściowe usytuowane były przed przednią osią. Od te­go czasu przeniesiono silnik z przodu autobusu do...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 189

    praca w formacie txt

Do góry