Gimnazjum /1 141 prac/

  • Ocena brak

    Mechanizm korbowy silnika parowego

    Posuwisto-zwrotny ruch tłoka zamieniany jest na ruch obrotowy za pomocą mechanizmu korbowe­go. Jest to ramię zamocowane do ciężkiego koła zamachowego i połączone z tłokiem za po­średnictwem korbowodu. Wraz z ruchem tłoka w przód i w tył mechanizm korbowy obraca kołem zamachowym, którego duży...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 184

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co to są superszybkie pociągi?

    Dziś na świecie kursuje wiele superszybkich pociągów. Przyczyniają się one do obniżenia kosztów transportu pasażerów oraz skrócenia czasu podróży. Zastosowane w nich elementy konstrukcyjne odróżniają je od tradycyjnych pociągów. Pierwszym superszybkim pociągiem był ja­poński Shinkansen...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Czech Dodano /31.01.2012 Znaków /2 824

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Silniki parowe o podwójnym działaniu

    W prostym silniku parowym ciśnienie pary poru­sza tłok działając nań z jednej tylko strony. W bardziej skomplikowanych urządzeniach obie strony tłoka wykorzystywane są do produkcji energii mechanicznej. Najpierw parę wpuszcza się z jednej strony tłoka, aby poruszała nim w przód. Następnie para...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 359

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ruch obrotowy w turbinach parowych

    We wczesnych silnikach parowych tłok wykony­wał w cylindrze ruch posuwisto-zwrotny, który należało mechanicznie zamienić na obrotowy. Turbiny parowe pozwalają ominąć ten problem, gdyż w nich para obraca wirnik. Pierwsze ekspe­rymenty z turbinami parowymi przeprowadzano na początku XIX wieku, lecz...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /557

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przemiana energii w silnikach parowych

    Zarówno silniki jak i turbiny parowe zamieniają energię cieplną w mechaniczną. Ciepło wydzie­lane w procesie spalania paliwa używane jest po prostu do gotowania wody, która zamieniając się w parę zwiększa swą objętość 1600 razy. To wła­śnie sprężona para powoduje ruch. W silnikach tłokowych...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /810

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Maszyna tłokowa

    W maszynie skonstruowanej w 1710 roku przez innego Anglika, Thomasa Newcomena, para podnosiła tłok wewnątrz cylindra. Następnie cylin­der schładzano aby spowodować kondensację pary, co zmniejszało ciśnienie wewnątrz cylindra tak dalece, że zewnętrzne ciśnienie atmosferycz­ne powodowało ruch powrotny...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /800

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Silnik Watta

    W jego silniku, skon­struowanym w roku 1769, para kondensowała nie w cylindrze lecz w osobnym zbiorniku. Ponieważ cylinder nie był na przemian rozgrzewany i chłodzony, malały straty ciepła w silniku. Silnik Watta był bez porównania szybszy od poprzed­nika, gdyż nowa porcja pary mogła zostać...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /984

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pierwsze silniki parowe

    Do dziś różnorakie silniki parowe wytwarzają znaczną część zużywanej przez nas energii. Nawet najbardziej zaawansowane technologicznie reaktory jądrowe są zaledwie źródłami ciepła przemieniającymi wodę w parę, która porusza turbiny napędzające generatory prądu. Pierwsza maszyna parowa została...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 193

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kolejowy transport towarowy

    Większość sygnałów i zwrotnic jest sterowana z centralnej nastawni, gdzie dyspozytorzy pla­nują najbezpieczniejsze trasy dla pociągów i odpowiednio ustawiają na nich warunki, a następnie oddają je pod opiekę automatów. Jest to system tak skuteczny i bezpieczny, że na niektórych kolejach pozostawia...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /4 595

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scentralizowane kierowanie ruchem kolejowym

    W systemie blokady automatycznej wszystkie urządzenia przytorowe, takie jak zwrotnice, czujniki i sygnały są włączone w jeden obwód elektroniczny dzięki czemu pociągi mogą za­chowywać minimalne odstępy pomiędzy sobą. Dodatkowym zabezpieczeniem jest układ au­tomatycznego zatrzymywania pociągu (ATS)...

    Ocena / Przedmiot / Technika

    Autor /Benek Dodano /31.01.2012 Znaków /1 255

    praca w formacie txt

Do góry