Ocena brak

Zalety i wady mediów - Reklama zewnętrzna

Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013

Należą do niej między innymi następujące rodzaje nośników

1. Duże plansze (o wielkości trzy na sześć metrów) umieszczane na głównych szlakach komunikacyjnych, których nośnikiem jest specjalny papier odporny na wpływy pogody. 

2. Junior posters (180 na 360 cm) lokowane w centrach miast, umieszczane na wysokości oczu przechodniów oraz pasażerów środków transportu.

3. Superboards (425 na 1460 cm) czyli ręcznie malowane na dykcie, umieszczane na trasach o dużym natężeniu ruchu, drogie lecz ruchome.

4. Plakaty lub plansze podświetlane z tyłu, drukowane na półprzezroczystej folii winylowej, które dają wspaniały jarzący się kolor oraz dobrą widoczność w nocy, poza tym w tych planszach można osiągnąć efekt przestrzenny, który zwiększa możliwości prezentacji zalet produktu. Ponadto jest to środek o wielokrotnym zastosowaniu.

5. Plakaty wywieszane w pasażach i centrach handlowych (100 na 150 cm): umiejscawiane na wysokości oczu i podświetlane z tyłu - ich główną zaletą jest to, że są kierowane do konsumenta, który robi właśnie zakupy i może na nie reagować na zasadzie odruchu.

6. Pillar Ads - konstrukcje czworoboczne podświetlane z tyłu, które są umieszczane w miejscach parkowania.

7. Spectaculars - podświetlane, a także często posiadające wystające elementy, które są budowane nieraz według indywidualnych wskazań reklamodawcy. Są umieszczane w miejscu, gdzie jest duży ruch kołowy - są drogie i dlatego wymagają długiego czasu ekspozycji.

Zalety reklamy zewnętrznej

  • Mają zasięg obejmujący cały przekrój społeczeństwa

  • Bardzo duża możliwość różnicowania odbiorców według kryterium geograficznego

  • Wysoka jakość reprodukcji podświetlanych z tyłu, ponieważ uzyskuje się bardzo jaskrawe kolory

  • Dobra współpraca z innymi mediami - możliwość wzmacniania innych przekazów

  • Bardzo przydatna w tworzeniu świadomości odnoszącej się do produktu

  • Niski koszt przy wysokich nakładach

  • reklama zewnętrzna może zdominować wizualnie krajobraz, co oznacza na ogół dużą oglądalność

    Wady reklamy zewnętrznej

  • Krótki czas odbioru zmniejsza możliwości kreatywne twórców (niewiele elementów, które można zastosować)

  • Brak selektywności według innych kryteriów niż geograficzne

  • Wyjątkowo wysoki koszt przy niskich nakładach

    Może zmniejszyć prestiż reklamowego towaru przez podatność na zniszczenia (obrywanie, dopisywanie słów, dorysowywanie elementów graficznych itp.)

    Może być nienarzucającym się elementem krajobrazu, kiedy harmonijnie łączy się z nim lub stapia wizualnie (ale wtedy może na tym cierpieć oglądalność)

Podobne prace

Do góry