Ocena brak

Zakres działań public relations

Autor /Evelyn Dodano /12.04.2011

 

Działalność public relations przybiera różne formy. W poniższym zestawieniu przedstawiono przykłady działań w ramach form PR. Współpraca ze środkami masowego przekazu zostały tutaj podzielone na formę prasową oraz formy radiową i telewizyjną.

  • Forma prasowa

  • działalność rzecznika prasowego;

  • notatki prasowe (np. o podpisanych umowach, ważniejszych wydarzeniach, itp.);

  • wywiad w prasie z dyrektorem firmy;

  • reportaż o współpracy firmy z instytucjami naukowymi;

  • oświadczenia prasowe (odpowiedź na krytykę);

  • zwoływanie konferencji prasowych.

  • Forma telewizyjna

  • reportaż o przygotowaniach do uruchomienia nowej produkcji czy otwarciu nowego oddziału danego przedsiębiorstwa;

  • filmy video o historii firmy lub o procesie technologicznym.

  • Forma radiowa

  • reportaż w /o laboratorium firmy;

  • audycja o sukcesach eksportowych;

  • rozmowa z ekspertem - pracownikiem firmy.

  • Forma wydawnicza

  • broszury, ulotki, foldery o firmie, jej organizacji, historii, zakresie produkcji;

  • kalendarze firmowe, bilety wizytowe, etykiety samoprzylepne ze znakiem firmowym;

  • druki okolicznościowe.

  • Forma wystawiennicza

  • wystawy dorobku firmy;

  • stała ekspozycja ilustrująca historię rozwoju firmy;

  • stoiska informacyjne na prestiżowych wystawach i targach.

  • Forma pocztowa

  • wysyłanie listów okolicznościowych (np. życzeń świątecznych i noworocznych);

  • wysyłanie zaproszeń na imprezy firmowe;

  • utrzymywanie kontaktów listownych i telefonicznych z klientami.

  • Spotkania

  • konferencje, seminaria, np. na temat nowych technologii produkcji;

  • spotkania i utrzymywanie kontaktów osobistych z ludźmi biznesu, klientami, ekspertami;

  • przyjęcia.

  • Zwiedzanie

  • dni otwarte dla klientów firmy;

  • pokazy pracy ciekawych jednostek firmy;

  • spotkania z ekspertami.

  • Forma upominkowa

  • wręczanie upominków przypominających o istnieniu firmy (teczki, kalendarze)

  • Świadczenia charytatywne

  • przekazywanie pieniędzy na cele charytatywne;

  • utrzymanie domu dziecka;

  • przekazywanie urządzeń jednostkom społecznie użytecznym (np. komputera szkole);

  • Sponsoring

  • sponsorowanie zawodów sportowych oraz drużyn sportowych;

  • sponsorowanie imprez kulturalnych;

  • sponsorowanie działalności naukowej.

Do góry