Ocena brak

Wyszukiwanie ekspertów

Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.04.2011

Charakterystyka

Metoda będąca rozwinięciem metod zarządzania personelem w przedsiębiorstwie.


Efektywne zarządzanie personelem wymaga informacji o kwalifikacjach pracowników, o ich wiedzy i doświadczeniu. Informacje te pozwalają później dotrzeć do osoby odpowiednio wykwalifikowanej dla realizacji danego zadania.


Dla efektywnego zarządzania wiedzą, informacje o kwalifikacjach i doświadczeniu pracowników (ekspertów) są dostępne dla wszystkich pozostałych pracowników (a nie tylko kierownictwa). W przypadku pojawienia się sytuacji, która wymaga pomocy osoby mającej w danej dziedzinie doświadczenie, system zarządzania wiedzą wyszukuje w bazie informację o osobach z doświadczeniem i umożliwia z nimi bezpośredni kontakt.


Narzędzia informatyczne służące wyszukiwaniu ekspertów służą nie tylko dzieleniu się wiedzą, ale także wspomagają identyfikację i organizowanie wiedzy w przedsiębiorstwie.




Efekty zastosowań

Ułatwia poszukiwanie ludzi, których doświadczenie można wykorzystać na różnych etapach procesu zarządzania strategicznego

<google>gfakm</google>


Autor: Krzysztof Woźniak
Źródło: Encyklopedia Zarządzania
Treść udostępniana na licencji GNU licencja wolnej dokumentacji 1.3 lub nowsza.

Podobne prace

Do góry