Ocena brak

Wizualne atrybuty komunikowania się firmy z otoczeniem - Środki transportu

Autor /lunatyk Dodano /01.04.2011

Takie jak: samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe, ma-szyny robocze czy urządzenia mogą być doskonałym nośnikiem w komunikowaniusię firmy z otoczeniem.

Amerykanie obliczyli, że znak firmowy umieszczony na ciężarówce rozwożącejtowar do sklepów, przyciągnie około 8 milionów spojrzeń w ciągu roku i przeciętnie 50 na 1 przejechany kilometr. W ten sposób, bez szerokiego użycia środkówmasowego przekazu, firmy mogą w sposób znaczący zaznaczyć swoją obecnośćna rynku.

Wydaje się jednak, że nie wszystkie firmy wiedzą do końca w jakim celu powinnybyć wykorzystywane samochody firmowe. Jednym z najczęściej popełnianych przezpolskie firmy błędów jest traktowanie samochodów jako tablic ogłoszeniowych, a nienośników identyfikacji. Widoczna jest tendencja do umieszczania na nich wszystkichmożliwych informacji. Adres przedsiębiorstwa, numery telefonów, teleksów, nazwyoddziałów i filii, zakres oferty oraz hasła reklamowe skutecznie przysłaniają znakfirmowy, który staje się niewidoczny dla odbiorców. Wyrazisty symbol na samochodzie w kolorach firmowych ma dużo większą siłę oddziaływania niż natłok informacji, których i tak nikt nie jest w stanie odczytać.

Podobne prace

Do góry