Ocena brak

Wizualne atrybuty komunikowania się firmy z otoczeniem - Kolor firmowy

Autor /lunatyk Dodano /01.04.2011

Jest elementem, który może tworzyć podstawę systemu wizual-nego. Odpowiednio dobrany, współtworzy klimat przedsiębiorstwa i znakomiciewpływa na świadomość odbiorców. Powstaje nierozerwalny związek firma - kolor,np.

IKEA - kojarzy się z kolorem żółto-niebieskim,

CAMEL - żółtym,

Pomorski Bank Kredytowy SA.- niebieskim,

KOMFORT SA. - biało-czerwonym itp.

Kolormoże być wykorzystany jako narzędzie łączące oddziały czy też marki produktówz firmą-matką.

RENAULT np. stosuje trzy kolory dla odróżnienia poszczególnychdziałów koncernu: samochody osobowe - żółty, samochody ciężarowe - czerwony,pojazdy rolnicze - zielony.

Decydując się na wybór konkretnych kolorów należy sprawdzić różne ich kombinacje i rozważyć ich przydatność, wziąwszy pod uwagę istniejące ograniczenia.Dobór kolorów zależny jest w dużej mierze od tego, jakie reakcje firma pragniewywołać u odbiorcy. Jeżeli firmie zależy na dużej widoczności, wyraźnym wyróżnieniu się od otoczenia, wybierze zestaw kontrastujących kolorów np. niebieskii żółty czy czerwony i biały, które cechuje wysoki stopień zauważalności. Jeżelifirma większą uwagę przywiązuje do wytworzenia odpowiedniego nastroju, wy-bierze zestawienie kolorów spokojniejszych, podkreślających elegancję, dostojnośći powagę firmy np. granatowy i srebrny

Podobne prace

Do góry