Ocena brak

W jaki sposób firmy mogą wpływać na przebieg życia produktu?

Autor /Bartosz Dodano /11.01.2012

Firmy mogą wpływać na przebieg życia produktu poprzez:

  • reklama – odgrywa decydującą rolę w fazie wprowadzenia produktu na rynek

  • intensyfikacja dystrybucji – stosowana w fazie wzrostu

  • modyfikacja rynku – zmierza w kierunku zwiększenia liczby użytkowników produktu bądź do wzrostu zużycia produktu

  • modyfikacja produktu – poprzez podnoszenie jakości, wprowadzenie nowych cech produktu, zmiana stylu lub nowej linii opakowań czy kolorystyki

  • modyfikacja marketingu – mix – zmiana jednego lub kilku elementów miksu. Zmianie mogą ulec ceny, rozszerzenie kanału dystrybucji, intensyfikacja bądź zmiana proporcji stosowanych instrumentów promocyjnych

Wyżej wymienione modyfikacje maja na celu wydłużenie tych faz w cyklu życia produktu: dojrzałości i nasycenia.

  • obniżka cen – stosowana zwłaszcza w fazie spadku dla przedłużenia tej fazy

  • promocja (uzupełniająca) – stosowana również w fazie spadku dla przedłużenia tej fazy

Sposoby regulowania cyklem życia produktu

  • obniżenie ceny

  • intensyfikacja sprzedaży

  • szukanie nowych rynków zbytu

  • promocja uzupełniająca

  • modyfikacja produktu (rzeczywistego i poszerzonego)

Podobne prace

Do góry