Ocena brak

Uwarunkowania kanałów dystrybucj

Autor /Ava Dodano /03.05.2011

 

Kanał dystrybucji jest to z jednej strony droga, którą jest przesuwany towar od producenta do konsumenta (zmieniając właściciela i kumulujący coraz to nowe wartości użytkowe),z drugiej strony – łańcuch instytucji, za pośrednictwem, których dokonuje się przepływ towarów, usług; informacji na rynek.

 

Kanał dystrybucji obejmuje wiele czynności; przemieszczanie fizyczne towaru, przekazywanie prawa własności towaru lub jego użytkowanie, podejmowanie ryzyka, negocjacje, informacja rynku. Współczesny producent nie wykonuje wszystkich tych czynności i korzysta z licznych pośredników. Głównym celem prawidłowo zorganizowanego przebiegu towarów jest dostarczenie ich do właściwego miejsca, we właściwym czasie i przy możliwie najniższych kosztach.

Wytycznymi działaniami w zakresie kształtowania przebiegu towarów są;

  • Racjonalne wyznaczenie odległości dostaw

  • Właściwe określenie liczby ogniw pośredniczących w obrocie

  • Prawidłowe kształtowanie wielkości pojedynczych partii dostaw

  • Wybór odpowiedniego środka transport

Podobne prace

Do góry