Ocena brak

Techniczne zagadnienia organizacji biura

Autor /Stachu Dodano /12.08.2011

Na efekty pracy ludzkiej obok czynników wewnętrznych wpływają czynniki zewnętrzne, natury technicznej. Nie tylko lepsze warunki pracy wpływają na podniesienie wyników tej pracy, ale także dobra jej organizacja ma na efektywność duży wpływ. W tym zakresie dadzą się wyodrębnić trzy zagadnienia:

-organizacja miejsca pracy - lokalu. Zagadnienie wyjściowe to urządzenie miejsca pracy, tzn. dostosowanie go do wymogów BHP (oświetlenie, wentylacja, otoczenie, a nawet barwa ścian) i do standardów życia obywateli. Musi być to wygodne miejsce zarówno dla interesanta jak i dla pracownika.

- podstawowe instrumenty pracy - kartoteki, meble, itp. To problem wygodnych, dostosowanych do rodzaju pracy mebli, umiejętnego ich ustawienia.

- mechanizacja pracy biurowej. Jest to dziedzina o szybkim tempie rozwoju. Maszyna obecnie może i nawet powinna zastąpić pracownika, lub mu pomóc, przy np. pracy ewidencyjnej. W szczególności przydatna może być właściwość maszyn do "zapamiętywania" dokumentacji i danych faktycznych, co może się usprawnić podejmowanie decyzji.

Podobne prace

Do góry