Ocena brak

TARGI JAKO NARZĘDZIE PUBLIC RELATIONS - SKUTECZNOŚĆ TARGÓW

Autor /Dobiemiest444 Dodano /16.04.2013

Udział w targach wiąże się z bardzo wysokimi kosztami, dlatego musi być skuteczny. Okazuje się jednak, żeponiesione koszty zwracają się, a udana prezentacja na targach daje wymierne korzyści.

Skuteczność imprez targowych potwierdzają wyniki badań, według których targi mogą osiągnąć bardzo wysoką, anawet najwyższą skuteczność działań w po równaniu z innymi instrumentami marketingowymi. Najwyższaskuteczność targów dotyczy takich zagadnień, jak:

- tworzenie kierunków sprzedaży - 39% (reklama w mediach - 27%)

- zdobywanie zamówień - 12% (direct mail - 8%)

- wprowadzanie nowego produktu (usługi) na rynek - 42%

- promowanie wizerunku firmy - 42%

- zdobywanie nowych rynków - 28%.

Targi mają najwyższą po sprzedaży bezpośredniej skuteczność w całym procesie sprzedaży - mogą wspomócprodukt w każdej jego fazie (wprowadzenia, wzrostu, dojrzałości). Dane według Raportu Exhibition Industry Research zarok 1998 wskazują, że jeśli chodzi o skuteczność w procesie sprzedaży, targi i wystawy zyskują 81%, a sprzedażbezpośrednia - 86%.

Inne badania - dane według opracowania Simmons Market Research Bureau za rok 1997 223 - pokazują znaczącąprzewagę targów jako najskuteczniejszego źródła pozyskiwania informacji - targi i wystawy w tym zestawieniuzajęły pierwsze miejsce, osiągając 91% skuteczności, natomiast artykuły w publikacjach targowych (druga pozycja)uzyskały 86% skuteczności.

Podobne prace

Do góry