Ocena brak

STRATEGIE CEN

Autor /Kim Dodano /11.04.2011

 

Przynosi wiele korzyści do których należą ekonomika skali oraz działanie na dużym rynku zbytu. Zakłada ona utrzymanie cen na niskim poziomie akceptowanym przez szerokie grono nabywców przy eliminacji usług dodatkowych towarzyszących sprzedaży. Dążenie do obniżania kosztów, a tym samym ceny, oznacza somoobsługową formę sprzedaży, ograniczony wybór towarów i niską obsługę klienta. Decydując się na tą strategię firma powinna mieć rozeznanie czy otaczający nabywcy są wrażliwi na cenę czy na obsługę.

  • ŚREDNICH CEN

w najmniejszym stopniu określa przedsiębiorstwo handlowe na rynku, jednak pozwala utrzymać długi okres stałego poziomu cen, co daje konsumentom poczucie stabilizacji i gwarancje przyzwiotej jakości i obsługi. Jest stosowana przez firmy które konkurują innymi niż cena narzędziami np. głębokość asortymentu lub lokalizację.

  • WYSOKICH CEN

realizowana w odniesieniu do towarów wysokiej jakości, luksusowych, ekskluzywnych, gwarantujących wysoki poziom obsługi. Oferta ta kierowana jest do osób ceniących szczególną atmosferę zakupów. Nabywcy są w stanie zapłacić wysoką cenę.

 

Podobne prace

Do góry