Ocena brak

Strategia fazy wprowadzania

Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /26.08.2011

Charakterystyka

Faza wprowadzania na rynek charakteryzuje się wysokimi nakładami na badania i rozwój oraz na promocję nowego produktu. W tej fazie ryzyko niepowodzenia jest bardzo duże, w związku z tym możliwe działania są uzależnione od bieżącej pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa.



Proponowane działania

Dominująca pozycja konkurencyjna

  • energicznie forsować wzrost udziału, utrzymać pozycję,
  • inwestować nieznacznie szybciej niż wzrost rynku

Silna pozycja konkurencyjna

  • starać się poprawić pozycję, energicznie zwiększać udział
  • inwestować w tempie wzrostu rynku

Średnia pozycja konkurencyjna

  • selektywnie lub energicznie zwiększyć udział, selektywnie poprawić pozycję,
  • inwestować selektywnie

Korzystna pozycja konkurencyjna

  • selektywnie poprawiać pozycję,
  • inwestować bardzo selektywnie

Słaba pozycja konkurencyjna

Podobne prace

Do góry