Ocena brak
SOCJOTERAPIA - Struktura zajęć socjoterapeutycznych
Mają one charakter ustrukturalizowanych spotkań grupowych, na które składają się odpowiednio dobrane gry, zabawy, ćwiczenia. Każde spotkanie ma swój cel szczegółowy, podporządkowany celowi ogólnemu oraz propozycję aktywności sprzyjającej osiągnięciu tych celów.
-
Zasady:
- bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne uczestników
- każda osoba ma prawo zostać wysłuchana
- to, co się dzieje tutaj, pozostaje między nami
- spotykamy się regularnie, nie spóźniamy się
- w toku zajęć wypracowujemy normy dotyczące komunikowania się, zwracamy do siebie bezpośrednio, nie oceniamy itp.
-
Etapy tworzenia i funkcjonowania grupy:
I okres powstawania grupy
II krystalizowanie się norm grupowych (związane z powitaniem, akceptacją zasad itp.).
III właściwy etap pracy z grupą (realizacja celów terapeutycznych, rozwojowych, edukacyjnych)
IV przygotowanie do zakończenia funkcjonowania grupy (wypracowanie sposobów kontaktowania się uczestników po zakończeniu, aktywne poszukiwanie wsparcia, zebranie informacji zwrotnych).
Zajęcia mają zawsze opracowany scenariusz (przynajmniej ramowy), który przygotowuje się pod kątem przyszłej grupy socjoterapeutycznej.
Podobne prace
-
Socjoterapia jako proces i metoda pracy z dziecmi
-
PROGRAM ZAJĘĆ SOCJOTERAPEUTYCZNYCH DLA DZIECI ZE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH - FORMA ZAJĘĆ SOCJOTERAPEUTYCZNYCH
-
PROGRAM ZAJĘĆ SOCJOTERAPEUTYCZNYCH DLA DZIECI ZE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH - ORGANIZACJA I PROGRAM GRUPY SOCJOTERAPEUTYCZNEJ
-
PROGRAM ZAJĘĆ SOCJOTERAPEUTYCZNYCH DLA DZIECI ZE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH - UWAGI DOTYCZĄCE PRACY Z DZIEĆMI ALKOHOLKÓW