Ocena brak

Silniki Diesla dwusuwowe

Autor /Janusz Dodano /31.01.2012

W jednym z typów dwusuwowego silnika wyso­koprężnego nie ma zaworów wlotowych i wyloto­wych. Zamiast tego poruszający się tłok odsłania znajdujące się w ścianach cylindra otwory wloto­wy oraz wylotowy wtedy, gdy znajduje się w koń­cowym etapie suwu pracy. Przez otwór wlotowy do cylindra dostaje się świeża porcja powietrza, wypychając na zewnątrz gazy spalinowe. Tłok, po­suwając się do góry, zamyka otwory i rozpoczyna
sprężanie powietrza. Gdy osiągnie ono odpowied­nią temperaturę, wtryskuje się doń paliwo i nastę­puje eksplozja, powodując ruch tłoka z powrotem ku dołowi w suwie pracy.
W innym typie dwusuwowego silnika Diesla w głowicy umieszczony jest zawór wylotowy, przez który wypychane są gazy wylotowe.

Podobne prace

Do góry