Ocena brak

Samodzielny dział handlu zagranicznego

Autor /Agaddison Dodano /09.04.2011

 

Przy dużych rozmiarach eksportu lub znacznym jego udziale w całej sprzedaży przedsiębiorstwa niezbędne jest organizacyjne usamodzielnienie handlu zagranicznego. W takim przypadku kierownik działu marketingu – sprzedaży zagranicznej zajmuje taką samą pozycje w hierarchii przedsiębiorstwa jak kierownik innych działów. Dział ten powinien koncentrować całą działalność zagraniczną przedsiębiorstwa. Zwrócenie na to uwagi jest ważne, gdyż niekiedy w praktyce nawet po jego powstaniu pewne funkcje handlu zagranicznego dalej tradycyjnie są wykonywane przez inne działy. Grozi to zmniejszeniem jego skuteczności i nierealizowaniem w pełni wyznaczonych zadań. Samodzielny dział handlu zagranicznego powinien nie tylko wykonywać operacyjne zadania z obsługą zleceń zagranicznych, lecz także stale badać rynki zagraniczne, planować wejścia na nowe rynki oraz rozwój sprzedaży dotychczasowych i nowych produktów.

Podobne prace

Do góry